Semester i/med Nora

Igår avgjordes Finnmarksturen. Det var väl första gången på 14 år som jag inte befann mig i Ludvika för att köra. Kändes helt okej för loppet kommer väl aldrig att bli det samma nu när de har gjort om banan. Jag gillade aldrig den gamla banan men det var liksom tradition att köra de där långa j-vla grusvägarna :-)
Om man läser Henrik Öijer tävlibgsrapport så har han haft lite otur med punkteringar o så och efter en del krångel så har han legat på rulle på 2 st cyklister från Cykloteket. Jag garvade när jag läste följande från hans sida:
Hade egentligen inte tänkt vara så ofin, men eftersom vi kommit ikapp Pontus Pumpen Johansson och fått sällskap av honom så var jag tvungen att spurta. För jag ville så klart inte ha Pumpen framför mig i mål. Jag har inte använt min spurt på länge och funderade lite på det efter den snöpliga DM-förlusten mot Vacchi. Tänkte då att jag kanske inte behöver försöka avgöra innan spurten utan jag kanske kan spurta. Så idag gjorde jag inte en enda fartökning för att bjuda Cykloteketfjantarna på en riktig raketspurt och lyckades då få storstryk av dom båda trots nästan fyra mil på rulle...

Vi gjorde en familjeutflykt till Nora igår istället. Blev förvånad hur få bekanta jag träffade men då jag mest känner cyklister så befann sig väl de flesta i Ludvika. Dock fick jag hälsa på 3 st i slutet av dagen. Vi gick och trängdes bland en massa mäniskor och gjorde oss populära med barnvagnen. Träffade en del hälsenor. Åkte ånglok/tåg till Järle och fikade och hem igen. Tog en smått klichè-aktig bild
Har ni åkt med ett sånt där gammalt tåg så vet ni att det skumpar/låter och småhoppar fram. Nora somnade nästan direkt då hon väl trodde hon åkte med i opeln.
Det blev inga storköp direkt. En vinflaskkork, brända mandlar och en bokstavståg i trä. Vi spenderade ändå nästan hela dagen där och handlade på vägen hem så runt kl 19 kom vi hem. Efter lite matlagning däckade jag och Sara framför Pirates of the caribean.

Igår fick jag ett häftigt youtube-tips på en falsh mob. Vet ni vad det är? Wikipedia säger:
En flash mob är när en grupp människor plötsligt samlas på en offentlig plats, och där gör någonting oväntat en kort period och sen skingras direkt efter. Flash mobs organiseras via internets sociala mediervirala email eller telekommunikation. Termen Flash mobs inkluderar egentligen inte evenemang som är organiserade av PR-byråer, protester och reklamevenemang arrangerade av företag, vilka blivit allt mer vanliga under senare år. Tanken bakom flash mobs är att människor ska få se någonting oväntat, som verkar spontant.

Skall ni EN flash mob så är det ju denna:


När jag kollade vidare på tuben så hittade jag en annorlunda som passade min star wars-smak lite mer :-)
Nu är brudarna vakna. Hoppas de är frukostsugna. Måste ladda ordentligt för idag är det städar-dag :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback