enbart träning :-)

Jag brukar sällan skämmas över att blotta mig här på webben. Inte idag heller...
Jobbet: Inte mycket att säga. Mycket tjejer som rör sig nu vid Universitetet men jag fokuserar självklart 100% på jobbet. Att gräva de där jäkla hålen för de 66 möblerna. Skulle det mot förmodan närma sig något kjolstyg så fixar nog kollegans pruttar bort dom. Han tänker inte på att det är stora glasväggar bakom oss in till matsalen så det syns nog tydligt vad vi skämtar om :-)
Dagens träning
Åkte till klubbstugan. Hade förhandlat mig till det att få köra ett dyngpass och det blev det. För 8 dagar sen provade jag att köra 4or på testcykeln. Det var då drygt 4 dygn efter fjällmaran och den satt i kan jag meddela för idag kördes samma sak men jag kunde köra 30 watt högre på varje intervall. 336w i 4 min var inga jätteproblem och med min nuvarande vikt på 68kg så blir det ju 4,9 w/kg. Mycket nöjd med det. Körde naturligtvis 4 stycken 4or oxå.
Sen efter 5 min aktiv vila så brände jag av ett antal tynga igångdrag/spurter. Jag drog igång från sjukt låg kadens upp emot 120 i kadens. Först 10 sekunders sen 20 sekunders. Jag tog kort vila mellan varje vilket inte är potimalt om man tränar spurter men jag ville mest mosa på idag. Kunde ha suttit hela kvällen och pressat men jag ville inte få kommentarer om att jag kom hem för sent så.. Blev istället väldigt omtyckt när jag kom hem men det kanske berodde på att det följde med hämtmat från Cocothai :-)
När jag ändå snackar om Cocothai.. Då jag cyklat från klubbstugan till centrum så var jag så där härligt (not) varm efter träningen och när jag beställde maten så hörde jag mig själv säga " så tar jag en liten, kall öl medans jag väntar". Den var fruktansvärt god men efter ett hårt träningspass så går tyvärr inte ölens fina kolhydrater ut i benen som jag hade hoppats på utan rakt upp i huvudet. Kanske beror det på att det finns mer tomrum att fylla där, vad vet jag? Men shit alltså..När jag gick ner för deras trapp, låste upp cykeln och skulle cykla de sista kilometrarna hem. Rackarns vad den ölen tog :-)
Nu en timme senare är allt som vanligt.
Förutom att Nora är helt konstig. Hon äter skitmycket och om man lägger ner henne så somnar hon själv. Så där bara. Ett A-barn. Precis som vi trodde :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback