Delade känslor

Det är en konstig känsla i kroppen nu. Vissa rörelser som att ta på sig en tröja över huvudet, lyfta något (oavsett vikt) åt sidan med vänster arm eller klia sig på ryggen gör förbaksat ont. Att lägga sig sova är oxå en plåga för nästan oavsett hur jag har armen gör det ont men att byta sovställning är värst.
Annars är jag frisk och pigg och vill därför jobba. Det känns både konstigt och lite fel att vara hemma men samtidigt vet jag ju vilket fysiskt jobb man har. Jag skulle inte kunna köra traktor eller Lundbergare för de styr man med vänsterhanden. Jag skulle inte kunna lägga plattor. Förmodligen skulle jag inte kunna hantera sopkvast, motorsåg, räffsa, spade eller något av de andra verktygen vi jobbar med. Jag kan inte utföra mitt jobb med den här muskelskadan jag ådrog mig i söndags.
Därför känns det konstigt mot t.ex. jobbarkompisar när jag säger att jag är ute och cykeltränar. Råkade liksom heja på några stycken under dagens pass. Det gör minimalt ont att sitta på racern och trampa. Vid ojämnheter i vägen eller om jag skulle försöka rycka upp framhjulet över något gör det ont. När jag flyttar handen från bocken till övre läget på styret kan det smärta till lite beroende på hur varsam jag är. Känns skönt att cykla men konstigt att vara sjukskriven..

Skall inte jobba något imorgon heller.

Träning
Jo som sagt. Körde racer igår, ca 3 h där jag försökte att pressa på lite hela tiden och det tog nog ganska bra för benen var så där härligt möra hela kvällen. Det blev Täby, Fjugesta, Vretstorp, Vibykrogen, Byrsta, Kumla, Hem.
Idag körde jag ett kortare pass där jag mosade 3x 10 min så det brann i benen. Puls-och cykeldatorlöst då SUUNTON är inlämnad för service och magneten till cykeldatorn sitter på det krashade hjulet som oxå är inlämnat. 
Imorgon skall det bli en utflykt med Sara och hennes halvsyrra till Kvarntorpshögen. Det kanske går att kombinera med träning men de har jag inte bestämt än.
sara ombesiktade förresten skrotis idag. Hon hade sin sommarklänning på sig...Inte för det kan ha spelat nån roll men den gick iaf igenom :-)

Saris bjöd mig på en slags namnsdagslunch idag. På/i stadsträdgårdens resaturang. Kan rekommenderas mycket starkt. Buffè på ekologiska rätter skulle man kunna summera det. Härlig miljö är det ju där oxå. Efter det sepnderade vi lite tid på stan och nånstans där läste jag i aftonbladet om ett populärt o roligt youtubeklipp. Jag tycker det är så där..En pingvin som blir kittlad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback