Valtider

Jag är knappast politiskt korrekt i mina uttalande men jag och Sara försöker ändå engagera oss i valet. Igår kväll efter läggdax låg vi och läste Folkpartiets broschyr och då vissa frågor dök upp så ringde vi till min barndomspolare Sudden som nu jobbar för folkpartiet i Norrköping. Lite kul att kunna snacka politik på ett så avslappnat sätt och ingen fråga är för dum liksom.

Nu på morgonen har jag gjort två tester på nätet angående valet. Det ena var SvD ansvarig för. Det andra har sveriges radio gjort. Det sistnämda gav ett så konstigt resultat:

Ditt resultat

Du har tagit ställning i 46 av 50 frågor och valt att matcha dig mot dessa partier:

  • V 45%
  • S 55%
  • MP 47%
  • C 50%
  • FP 46%
  • KD 50%
  • M 52%
  • SD 53%
  • PP 12%
  • FI 51%
  • Det där resultatet säger ju inte så mkt då de flesta partierna har fått så mkt procent. Och FI?!?

    Jag vet inte vilka som får min röst men jag tycker fler borde sätta sig in i valet o valfrågor och inte bara rösta som man alltid har gjort.

    Nu skall jag lägga ut lite annonser på nätet. Sökes: Ir-läsare till pulsklocka s610i.
    Finnes: Hjulset, Mavic Aksium, shimano-body.

    Sen råkade jag köpa en sak på nätet igår oxå. Nu blir min Focus raven extreme 28 gram lättare och ni fattar ju själva vad det kommer att ge :-)
    Och det är inte nog där!!! Nä snart skickas det iväg en beställning till bike24 oxå. Det är en sida som jag måste sluta surfa runt på pga min ekonomi. Rackarens det finns mkt roligt lull lull där. En sak är iaf säker. Nya däck och växelreglage skall beställas och summan av kardemumman är en tävlingshoj som blir dryga 50 gram lättare.

    Annars då?
    Jo jag blev inte friskare till idag så jag blev hemma idag oxå och får tyvärr ställa in svanesunds 3dagars.


    Kommentarer
    Postat av: Johan F

    Så länge du röstar på ett alliansparti så kan vi fortsätta att cykla tillsammans då och då. Krya på dig nu och sikta på lite berg på söndag!


    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar:

    Trackback