Tävlingspremiär och avatar x2

Blir en kort blogg då klockan är mycket och inatt försvinner det ju en timme nånstans och sen har jag trötta ben sen ska det tränas imorgon sen...

Så här lätt och ledig reste jag igår. Ser mer ut än vad det är för ryggsäcken sitter ju..ja just det. På ryggen. Väskan hänger med en axelrem så hjulväskorna i en hand och ramen i den andra.

Tävlingsrapport
Vi visste att vädret skulle vara kasst idag och det blev det. Regn och hagel i förmiddags stärkte vår idè om att köra avslutningen på CKC4`s crosscup. Hellre blåsa lungorna än att sitta och bli kall en längre tid så det blev det.
Jag startade, som vanligt, offensivt för att "spänna bågen". Mindre träningstävlingar är det bästa sättet att prova taktiker o sånt. Jag föll genom fältet som en fura på varv två och tre men sen stabiliserade jag mig och körde starkt på de sista varven och öste verkligen allt på det sista och plockade två placeringar där.

Ett av  de få foton jag har tagit på min resa och inte visar det särskilt mkt av banan heller men man kan säga att vi rundade detta stora fält. Ett hinder, en kort sprinbacke, två sandfållor och för mycket grusväg för att man skulle gynnas av att ha en mountainbike. Vi körde ca 45 min + 1 varv. Kom ikapp Patrik på sista varvet och startade en långspurt för det var min enda chans då han hade cross men det höll inte. Hna kom 7a och jag placeringen efter. Ca 2 min efter Crisse från CKC4.
Fick ett grymt pass och har haft prologlunga sen dess och trötta ben.

Imorgon så bestämmer vädret mycket vad vi tränar. Regnar det imorgonbitti blir vi nog inte ledsna :-)

Nu ska jag lägga mig. Gonatt

Ikväll har vi varit på bio jag, Patrik och Maria. De såg Avatar för första gången och jag var ju så trött första gången jag såg den och jag märkte att jag inte kom ihåg så mkt. Den är grym!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback