spontantriathlon


Hur stjuttsingen gick det där till egentligen?? Jag och Sara skulle ju gå på stan igår eftermiddag innan det sedan var dax att ta tag i vardagsbestyren som tvätt och matlagning. När vi sitter där på stan och tar en kort fika så får jag ett sms från klubbens enda elitåkare i mtb. Det stod "du har väl inte missat att det är "mini"-triatlon i Nora ikväll 18:30? Distanser 0,15-8-2,5 km. När det kom var klockan strax 16 och jag hade ju dessutom vilodag.Jag borde ha svarat att jag inte hade tid då jag och kärleken alltid försöker pressa in så jäkla mkt grejer hela tiden men det lockade ändå ganska mkt så vi ordnade spons på skjuts dit av saras pappa. Sara hade ju faktiskt ändå ett löppass på dagens träningsschema.

Sagt och gjort. Tävlingen som skall ses som en rolig ploj-tävling lockar ändå riktigt seriösa och duktiga triatleter men även vanliga svenssons. 150 meter simning kan verka kort så jag började kråla men efter 50 m så kände jag hur andningen skjöt i höjden och att det var skitjobbigt. Simningen handlade sen om att ta sig i land levande.

På med cykelskor, hjälm och tröja och jag plockade nog 10 cyklister innan kommit uppför Hittorpsbacken. Sen rullade jag runt med 2 andra cyklister men vårat sammarbete var så där får man väl säga.
Stressbyte till löparskor vilket inte alla gjorde för de valde att cykla i dom skorna istället. Sen ska ni veta..Att försöka börja få in ett löpsteg när benen är fulla med syra är en konst. Man ser förmodligen full ut för de lyder inte riktigt som man vill. Handlade om att pressa sig även här och jag tappade en placering på själva löpningen.
En riktigt urladdning på 26 min 54 sekunder vilket gav en 18e plats för mig på alla tre grenarna.
Läs gärna
Saras version. Kan säga att hon var sist upp ur vattnet av alla. Bytte om till cykelkläder där hon körde om nästan 70 pers och slutade som tredje bästa tjej. Hon har dessutom flera bilder från tävlingen.
Reultat från alltihopa hittar ni här.

Tre snygga, vältränade.

Tur man är uppe i ottan idag och kan ta hand om de saker som inte kunde göras igår då. Jag har redan startat de första maskinerna (05:45) och matlagningen skall jag väl göra när kärleken cyklar idag. Jo för jag SKALL vila idag. Att det ska vara så jäkla svårt. Sen har vi tänkt att kolla på dagens etapp på Touren hos svärfar.
Allt detta kanske ändrar sig om någon skickar mig en inbjudan till något tufft lopp idag...

Sladden till mobilen funkade visst nu på morgonen så jag slänger in två gamla bilder
Framklinga, nya brickor och en gammal oslipad. Tillhör ett äldre inlägg.

Onsdagens pass med Malin & Sara

Jag längtar till 2 saker inom en snar framtid. Åre och Gotland. Du har väl kikat in på gotlandbikebattle.se ? Våga prova den roliga och annorlunda tävlingen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback