Skitsladd och sprättben deluxe

Först och främst ber jag om ursäkt för de uteblivna bilderna här. Nu krånglar sladden igen från mobilen till datorn. Det har hänt förut och så helt plötsligt har den börjat funka igen.
Gårdagens träning
Igår hade jag och Sara en bestämd date med en tjej som håller på att fastna  ordentligt i cykelträsket. Hon och hennes sambo har nyligen införskaffat varsin racer och deras tankar fladdrar lite mot varsin mtb nu. Rätt var det är står dom där med 3-4 cyklar var och undrar vad som hände och de har mitt fulla stöd.
Malin följde med oss till Ånnaboda där vi alla tre körde på ordentligt i ånnabodabacken. Jag fick till 3 av 4 bra intervaller med tiderna 4+4+5+4 minuter. Jag brände mig lite på den första så intervall nummer två kändes skit men den genomfördes iaf. Kanske brände jag mig för jag hade sånna sprättben igår efter att ha vilat i två dagar. Eller så ville man bara imponera i damernas sällskap :-)

Efter backträningen så körde vi 15/15 intervaller till Vintrosa. Det blev för min del ett sätt om 16 st. Vi rullade igenom den lilla byn tillsammans och ut på gamla motorvägen där vi startade om samma intervallform med vinden i ryggen. Då blir dessa intervaller extra roliga när man kan hålla hög hastighet.
När jag kört 20 nya intervaller vände jag om och mötte de två.
Vi rullade in mot stan men mina sprättben ville ge mer så jag firade av 4 st 30 sekunders. Eller knappa 30 sekunders iaf. Mer som korta attacker.
Allt detta tillsammans gav en mycket skön känsla i benen.

Dagens träning
Jag, Jonas, Johan F och Eknor körde "ett lugnt pass" på den nya favoritstigen hos många. Vena, slätten, kvinnersta, lillån. Lite sprättbenskänsla fanns kvar så jag fläskade på lite ibland men snittfarten var rätt bra ändå. Det hela avslutades med nybakad kladdkaka och kaffe här ute på innergården då jag slog en signal till mitt hjärta som snabbt fixade iordning det. Guld!
Bild eller kanske film dyker säkert upp på johans sajt.
Nu skall jag lägga mig och invänta fredagen. Då skall jag köpa en GPS-pod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback