stilstudie i xc

Körde 20 km idag. Ja på skidor alltså. 4x5 km på Markaspåret. Var trött redan vid starten så det blev något slags halvtempo men halvtempo på skidor är ju ändå en nivå motsvarande snabbdistans på cykel. Diagonalar man uppför så är det ofrånkomligt att pulsen stiger.
Ville bli lite filmad så jag kunde kolla på hur jag själv åker. Finns det några erfarna skidåkare (inte avdankade f.d. elitcyklister som köper sig snabba skidor) som kan slänga ett öga. Jag har själv några synpunkter men vill inte lufta dom förrens ni sett filmen.
Ser jag trött ut beror det kanske på att jag var det. Hade ju kört 20 km innan fotosessionen.

Nu ska jag vila lite innan jag måste trampa upp till klubbstugan. Inte för träning dock...det verkar vara en "Politiker & jag"-vecka.

Ett tips till er alla: Almbyiter eller inte spelar ingen roll. Nu på Hindersmässan så har Almby IK ett försäljningstånd där vi säljer Ullmax-kläder. Sköna och funktionella underställ, sport-bh, strumpor, mössor mm. till ett bra pris. Dessutom stödjer du klubben på samma gång. Så mycket som 30% av priset går till klubbkassan.
Montern skall stå på stortorget, ungefär utanför bingo8an/ gamla systembolagets lokaler.

Kommentarer
Postat av: Patrik P

Lite för mycket löpning än skidåkning.



Fokusera på att glida framåt istället för att kicka bakåt.



Det gör du genom rakare överkropp, fram med höften och tajming med viktfördelningen. Alltid mest (all) vikt på det främre benet. Enkelt va... :-)



Jag är lååångt ifrån tekniskt perfekt själv, men jag kan teorin och ser när andra (och jag själv) gör fel..

2010-01-26 @ 17:56:22
Postat av: ola

Tackar. Jo de där med framåtlutande överkropp vet jag och känner att jag gör ibland men ändå hamnar jag där.

Tänker på att skjuta fram benet så långt som möjligt men det är ju det som är det svåra.

Jävla tekniksport :-)

Postat av: Patrik P

Ja jag vet!



Tekniksporter och nya prylar är det värsta som finns! :-)

2010-01-27 @ 12:59:32
Postat av: Johan Fintling

Jag trodde helt ärligt att det var ett klipp från världscupen men så vet jag inget om skidor heller... Har sett att man kan ha gevär på ryggen också. :)

2010-01-27 @ 17:15:18
Postat av: stefan carlsson

kraft, fart, frenesi, vilja, glöd, jävlariminlådaanamma och helvetes fan. instämmer i ovanstående, fram och upp. med allt liksom. veteranvm går på lugnet i februari. det går att efteranmäla sig. häng med gamling!/stef

2010-01-27 @ 21:25:32
URL: http://smilivspussel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback