Nykter fylla

Klockan är nu snart halv fyra på eftermiddagen och när jag tänker tillbaka på det senaste dygnet är det som om det har varit en lång fylla. Har svårt att minnas allt i kronologisk ordning, svaga minnesbilder, dygnsrytmen är helt fuck up och jag är jätteseg i bollen.

 Har spenderat 13 h i min kära lundbergare fast utan den där snöklumpen framför rutan förstås. Tog en gammal bild.
Slutade kl.9 imorse och då hade jag varit trafikfarlig i några timmar. Det är inte alltid längden på arbetspasset som gör det utan det beror på vilken tid på dygnet det är. Att börja en tidig morgon och köra till kvällen går bra för det är den naturliga dygnsrytmen. Igår började vi kl 20:00 och det gick rätt bra ända fram tills 02-03 men sen...Usch vad seg man blir. Fick hoppa ur flera gånger i timmen för att få upp lite puls då jag med låg puls kan somna i sånna lägen. Gjorde upphopp, hackade lös sand i sandningsaggregatet och spelade jäkligt hög, hård rock.
Att muta med kaffe, snickers, lösgodis under de där sista timmarna var som att pissa på en skogsbrand.

Nattens olycka
Ja brukar väl nästan lyckas med nånting varje gång jag plogar och så även den här gången. I det moddiga snöförhållandet som råder i kombination med de tidigare hårda snövallarna så kan det hända att Lundbergarns snöblad får fäste mot t.ex. snö som är fastfrusen i marken och då rör sig hela maskinen krabb-gång i sidled. Inte bara fronten utan hela ekipaget så även om man har passerat ett hinder (brevlåda, skylt, bil, plantering mm) med snöbladet kan man  träffa det med bakhjulet. Inatt hände exakt det när en skylt befann sig brevid hytten så den förstörde ett av arbetsljusen och kunde ha krossat en sidoruta.

För några vintrar sedan skjöt maskinen in sig mellan en brevlåda och en häck utan möjlighet att kunna köra åt något håll. Den gången rök brevlådan :-)

Med facit i hand känns det lite onödigt att man avslutar med att sanda de områden man nyss har plogat för nu på dan verkar det ju ha snöat en del.

Dagens träning
Ingen än så länge men det lutar väl att ta med sig cykelkläder och kanske även gymkläder till friskis. Hade ju tänkt att fortsätta med högintensiva intervaller denna vecka men jag tror inte kroppen är upplagd för det idag. (som om huvet är så jäkla motiverad just nu då...)

Hej hej




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback