Digital smittorisk med ryggont?

Den här veckan har har bara startat men jag kan redan notera 5 timmar och 50 minuters träning.
Idag t.ex. har jag klättrat i 50 min och kört pace. Låter som ett träningsläger utomlands.

Någon fysisk aktivitet igår satte kraftiga spår i ryggen idag. Det kan vara sandsäcken, kan vara gymet, kan vara spinninghojen eller så kan det vara sara Backlund. Har läst på Gunnar Töjrens sida att även han dras med ryggont. Ja se seniorer.. :-)
Jag går lätt framåtböjd, har smärtor i ländryggen när jag vill resa upp överkroppen. Min egna teori är att höftböjaren (som i princip aldrig strechtas) är för kort och skapar belastning på muskelatur i korsryggen. Ont har jag iaf och har problem att gå. Cykla däremot går skitbra.

Dagens träning
Gav mig ut i ca -10 grader med sikte på kilsbergen. Hade hört att igår var det betydligt varmare i Ånnaboda än här inne i Örebro så samma förhoppning hade jag idag. Det gick kanon bra och det blev 5 stycken vändor upp för Mattsabacken som går finfint att köra nu. Jämn o fin. För att få igång cirkulationen även i fötterna så joggade jag i ful stil pga ryggsmärtorna både på toppen och i botten av backen.
 Sen körde jag via Garphyttan till Vintrosa och tog gamla motorvägen in mot stan.
Vid Sannakrogen kom en stor modern traktor om när jag körde i ca 27-29 km/h. Tänkte att det ska nog gå att hänga på. Hade störst problem att täppa luckan som blev i omkörning men stabiliserade sig farten på 40-42 km/h vilket jag får vara nöjd med på vinterhojen. Vid Berglunda skiljdes våra vägar men då är det ju inte långt hem.
Fick dock en liten hammare när jag närmade mig centrum men då handlade det ju bara om minuter innan jag kunde skaka i ordning en recoverdrink.
Ännu ett pass som kändes bra och nu är det bara att gasa på igen.

Ville slänga in en pace-bild här. Sökte på google bilder och tydligen finns det en Jessiqa Pace..
 Sån pace har det inte blivit idag. Än...

När pace nämns i cykelsammanhang är det annars att ligga på hjul, på rulle bakom något annat som t.ex en bil, en moppe, en traktor.

Nu är det vila som gäller för imorgon skall jag orka ta mig till jobbet.

PS. Har anmält mig till Wadköpingsloppet nu men fortfarande inte prövat skidåkning denna vinter. Letat fram en Pölder-katalog oxå som ligger på toa. Går liksom lättare om man samtidigt läser om högfloursparafin :-)

Kommentarer
Postat av: Malin

Jasså har du inte heller provat skidorna än trots en sådan vinter. Funderar på att damma av mina skidor ikväll :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback