caol ila

Senaste timmen har man lekt vallare här hemma. Nytt parafin sen ny tejp.
 
 Här är parafinet utdroppat.
Med galen, tom fiskblick gör jag rent spåret i skidan med det nyinköpta verktyget.

Här är tejpen applicerad på den ena sidan med skyddspappret kvar att dra av. Sen håller det upp till 20 mils åkning. Den förra omgången körde jag ungefär 17-18 mil på innan jag upplevde ett sämre fäste. Det viktiga är att hitta sitt perfekta spann där man ska lägga på tejpen. Första gången jag la på den blev det lite för långt så det högg och bromsade lite för mkt.

Eftersom jag tänkte göra ett besök i mina gamla hemtrakter på lördag och tävla vid Svennevads klubbstuga så måste jag nog prova skidorna imorgon för sen rullar det på med möten, klubbaktiviteter och en jäkla massa snö = jobb senare i veckan så det är bäst att passa på.

Köpte en ny whiskey idag. När den heter Ola så har man druckit tillräckligt. Caol ila var namnet på denna rökiga Islay-whiskey.

Kommentarer
Postat av: Henrik Öijer

Ni har en minst sagt imponerande vallabod där hemma.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback