Drop a bomb-time

Förlåt till alla er som jag har ljugit rakt upp i ansiketet.
(Se längre ner..)

När det inte händer något på bloggen här så brukar det betyda att det händer så mycket mer IRL. Igår på jobbet fick vi gå hem redan vid lunchtid för det skulle visst bli röjning senare på em/kvällen. Det blev det. Jag satte mig bakom ratten på Lundbergarn kl 17 igår eftermiddag och kl 06:30 imorse fick det vara nog. Inte för att allting var klart men jag fick avlösning då.

Hem o väcka Sara, lite frukost sen somnade jag 2,5 h innan jag åkte till Kumla och lämnade tillbaka en nyckel från Kumlacrossen. Efter det blev det lite efterlängtad träning då jag varit lite sjuk i veckan.
Jag testade ski-ergmaskinen där man bara står och stakar. Sen körde jag 2000 m rodd på 7:47 men detta var första tidtagningen på sträckan så den tiden skall finjusteras lite under vintern :-)
Gick omkring som en zombie på gymet men det var skönt att få röra på sig iallafall.

Genetisk transport
Jo just det... :-) En del av er läsare vet redan och ett fåtal av er (3st) har vetat sen första stund. Jag och
Sara ska bli föräldrar. Nu är alla syskon och föräldrar informerade så det känns som vi kan släppa ut det i internetsfären oxå.
Dessa bilder är ca 2 veckor gamla.

Förmodligen någon gång i juni så kommer Kotten (vårt arbetsnamn) ut och nu är hon i 15e veckan. Vi får ett mer specifikt datum på nästa ultraljud. Sara bloggar förresten på familjeliv.se men dit länkar hon nog från sin egna blogg.

Nästa år skall följande cyklister (som vi vet om) bli föräldrar: Per Kumlin o Eva, Oscar Ekstam o Jenny, Gunnar Töjren o Irma och så jag o Sara. Det betyder att om ca 8-10 år står vi där och hejjar fram våra barn som tävlar mot varandra. Föräldrakampen blir att se till att ens egna barn har de finaste och lättaste cykelprylarna. Sen står vi där i langningszonen och skrockar om hur glada vi är att vi bara behöver möta Wetterhalls och Emil Lindgrens barn vartannat år :-)

Imorgon skall jag o svärfar göra besök på Grythyttans Whiskey och sen är det julbord med firman. Känns som lördagen kommer gå i dimmornas tecken


Kommentarer
Postat av: Mattias F

Grattis!

2010-12-17 @ 21:22:41
Postat av: GT

Grattis!!! Nu tävlar vi på lika villkår!!! ;.)

2010-12-17 @ 21:37:37
Postat av: Oscar Ekstam

Äntligen!

Grattis än en gång!!



Och såklart så skrockar vi i langningsfållan över att våra små spöar lindgren och Wetterhalls små vartannat år ;)

Postat av: Annika

Ola! Vad coolt, vilken cyklist det kommer bli! :)



Kommer inte in hit lika ofta längre när jag typ.... "lagt ner" cyklingen och flytt norröver... men lika glad för det är jag för er skull! :) Har fortfarande dina inlägg på bloglovin!

2010-12-17 @ 22:08:54
URL: http://tremil.blogg.se/
Postat av: Samuel

Grattis!

2010-12-18 @ 07:46:07
URL: http://sammes.blogspot.com
Postat av: Ola

Tack hörni. Annika: tror inte du har lagt ner cyklingen. Du har bara en kort pause. :-)

oscar & gunnar: om vi tidigt lär våra barn taktik ( o kanske fultricks) kan vi tillsammans slå wetterhall & lindgren.

Gunnar: skönt att vi inte kör mot varandra på typ 7 år nu för då håller en för hög klass för mig. Kör hårt i den riktiga gubb-klassen.

2010-12-18 @ 07:50:41
Postat av: Johan F

Stort grattis!

2010-12-18 @ 08:22:18
URL: http://ginnfilt.blogspot.com/
Postat av: Sara

En cyklist ska det bli! Eller en orienterare, eller en löpare, eller en handbollsspelare eller en fotbollsspelare (nej, förresten inte en fotbollsspelare!!) eller en kampsportare. Något med kroppen tror jag att ungen kommer att vilja hålla på med med tanke på vad den troligen kommer att få som uppväxt, hehe ;)

2010-12-18 @ 11:35:47
URL: http://www.mtbsara.blogspot.com
Postat av: stefan carlsson

hoho. vilken julklapp. grattis och bra jobbat!/stef

2010-12-18 @ 15:01:58
URL: http://smilivspussel.blogspot.com
Postat av: Bim

Grattis, vad roligt! ;)



Mvh Jesper m familjen Sundström

2010-12-18 @ 19:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback