Vilken fredag den 13e. Skitbra faktiskt

Denna vecka har jag trampat ca 11,5 h. Förutom de där 22,36 minutrarna som jag försökte gasa i Marka så har resten varit lugna. Känns skönt och bra i benen. Igår körde jag 30 minuter åt Frövihållet innan svärfar hörde av sig och ville cykla. Jag vände hemåt så stack vi mot Fjugesta, Kumla, Ekeby. Blev bjuden på fika på Sveas i Kumla oxå. Ett fik som jag redan hade besökt tidigare under dagen när jag var där och jagade sponsorer.
 cykelfika

 sponsorjagar-fika. Var tvungen att fira lite.

 vi hamnade bakom ett ganska stort fordon ett tag.

Denna vecka har tankarna gått mkt till höstens stora lokala cykelarrangemang. Nämligen svenska mästerskapen i cykelcross vid Djupadalsbadet i Kumla. Det kommer att bli häftigt. Det är en del problem att lösa så jag är glad att jag börjat planera redan nu. Mer info kommer på den speciella facebook-sidan :-)

Sen längtar jag till Gotland oxå. Åker på Onsdag.

Dessa två saker upptar så mkt tid i hjärnan att jag knappt fattar att jag imorgon skall köra den näst sista deltävlingen i svenska cupen. Halvladdad. Fysiskt sätt ska det inte vara några större problem för en pallplats. Mentalt så känns det som alla konkurrenterna skött träning bättre och höjt sig och passerat mig men benen får väl bevisa huvudet fel imorgon.
Hittade en film från förra årets Kumlacross som triggar igång cykelcross-nerven ordentligt. Klubbkompisen Niclas hamnar ovetandes mkt i kameraögat. Filmen är lite tråkig i mitten men håll ut.


Kommentarer
Postat av: Mathias Sundin

Jag ska nog börja cykla. Ni verkar ju fika hela tiden.

2010-08-14 @ 19:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback