back on track

Jag och Sara pratade lite om igår att vi är så dåliga på att ta kort. Jag har oftast lättare på jobbet att plocka fram mobilen och plåta något än om man t.ex. tränar eller är på fest.
I tisdags stannade vi firmabilen för jag var tvunget att fota detta spår på himmlen. Det var precis som om planet vänt pga askmolnet.

Det var en likadan sväng bakom det högra trädet oxå men det syns knappt på bilden.

Igår var det invigningsfest av det tralldäck som jag hjälpte kusin Linnea att bygga. Tyvärr var vädret inte det bästa så alla höll till inomhus utom grillmästaren. Vet inte riktigt hur och varför men det var JAG som blev utnämd till grillmästare. Jag äger ingen grill, är absolut ingen kock, och det var ca 30-40 spett med nötkött och kyckling blandat med champinjoner, paprika, lök mm. på. Att jag för första gången stod vid en stor gasolgrill som fördelade värmen ojämnt gjorde det hela till en större utmaning.
Hur det gick? Tydligen helt perfekt för många av gästerna gav (oberoende av varandra) komplimanger för de perfekt grillade spetten. Sa nån nybörjartur.
Självklart fotade jag inget under kvällen men här är arbetets gång av tralldäcket.
reglar på plats
det svåra vid plastbubblorna har börjat.
 Klart! Förutom att till vänster skall ett litet insynskydd monteras upp.

Härlig fest var det och vi skrattade mycket, framförallt åt/med två helt okända skåningar som dök upp lite sent och blev bordkamrater till mig och S. Idrottmänniskor som vi är tröttnade vi först och gav oss först hemåt då klockan hade hunnit blivit så mycket som 22:30. Sa nån pensionär?


Nu har jag inte skrivit nåt om träning än men det beror på att det inte har varit så mycket av det. I torsdags klippte jag träd hos en cyklist så det var väl det närmaste jag kom träning den dagen. Igår cyklade jag och S mtb ihop i ca 75 minuter vilket betyder att hon körde ett ganska hårt pass, mkt runt tröskel och jag rullade igenom benen. Inget skryt utan den skillnaden är det på oss.
Idag hoppas jag att jag hinner med nån träning trots att det är cup-premiär imorgon. Jag har väl först 2 halvstora projekt innan. Klippa klart de där fruktträden hos nyss nämda cyklist, storstädning av akvariet. Öste har fått en mycket mindre plats i mitt liv sen Neo kom hit men det skall tas igen idag. Kattrackaren får låsas in nån stans.

Efter de två är det alltså lite träning, vård av cykel samt packning inför morgondagen. Sen är jag bortbjuden till en cyklist som fyller år oxå klockan 18. Gissar att det blir träningen som får skjuta på foten.
Tur man vaknade vid kl. 05:00 (arbetsvaknartid) så man hinner med lite :-)

Ciao
Idag hoppas jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback