Bergochdalbana

Ja du Milla och ni andra. Det lilla solsken jag lever med i detta nytapeserade hem lider då inte av några pms-svängningar i sitt humör. Nej dom får väl jag ta på mig.

I Irak torterar de fångar genom att tvinga dem äta fläskkött, dricka sprit och ha utomäktenskapligt sex.
I Sverige kallar vi det julbord med jobbet.


Gårdagskvällen såg ungefär ut så här:
Ett bra pass på watthojen. För att nästan citera Gunnar Töjren efter kringelloppet då han låg på hjul efter Emmy Telberg "och kände kraften (testosteronet) komma tillbaka".. Igår satt både Sara och Lisa och svettades i spinningrummet och jag pressade ur mig ca 15 watt mer än de tidigare inomhuspassen denna höst. Märkligt det där.
Efter det så kom vi hem och jag ville mest lägga mig i soffan o slöa men då hantverkarna lämnat vissa dammrester efter sig (milt sagt) blev det att gå en sväng med golvmoppen och sätta upp lampor. Jävulska lampor. Är man bara 170 cm lång blir det drygt att stå med en krånglande j--la lampa och när man till slut får upp den så lyser den inte. Den 158 cm långa sambon hjälpte till under tiden genom att hälla upp en kopp kaffe. Lampan fick alltså tas ned och elektrikerjobb av den enklare sorten gjjordes sen kom lampan upp snabbare än kvickt.
Sen var det gonatt kände jag. Att stanna uppe och göra de tusen sakerna som jag kände behövdes göra var inte aktuellt. 

Idag däremot :-)
Jobbet har flytit på bra. Joggade med jobbarkompismats och DalkulleLisa. En mörkersväng på ca 50 minuter och det blev grusvägar och breda skogsvägar i det svaga ljuset från jobbarkompismats lilla pannlampa. Tur ingen var mörkrädd...

Sen åter till den snygga lägenheten (som du kan få inspektera den 28e november. (Kvällstid)) där jag känner att jag trivs bättre o bättre. Tänk vad det spelar in på en alltså.
Fick äntligen lite bilder från vertex Fjällmara idag som jag och jobbarkompismats sprang i början av augusti.
starten skall gå.Jag ses rätt bra i fältet. Toppen i bakgrunden är första kontrollpunkten, 11km.
Åh vad härligt och skönt det kan vara att ta sig 43 km till fots. Se så jag fortsätter att njuta ca en minut efter målgången.

Jag SKA stå på startlinjen nästa år.

Kommentarer
Postat av: Tina

Ja me! Tänk om vi kan få ihop ett helt gäng från AIK?

2009-11-13 @ 13:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback