Skitkul. Sämsta ordvitsen på länge...

Hade tänkt att  BARA rapportera om den eländiga magen och dess vidriga kompisar Tarmarna men lyckades hitta glädje på Mr.cykelcross sida.  Det var en rolig dansk film om det danska språket.

Jag tänkte igår att jag nog kunde gå till jobbet idag men när jag skulle äta en barnportion med ris, kassler och lite sås igår runt 17tiden så fick jag tvinga i mig det. Senare på kvällen funkade det bättre med lite yougurt och musli. Då ställde jag klockan för att gå till jobbet. Hade det inte varit för denna skithärliga natt hade jag nu befunnit mig på jobbet men det funkar inte. Jag skulle inte kunna vara där när risken för att jag ska skita ner mig vid fysiskt arbete finns.
En normal grötfrukosttallrik gör jag på ca 2 dl havregryn. Idag gjorde jag den på 1 dl men den tog ändå dubbelt så lång tid att få ned. Sen blev det toalettbesök. 

Fan jag gillar hellre att skriva om träning och tävling men just nu finns inget av dem. 

Det var kanske ingen matförgiftning utan ett snabbt besök av vinterkräksjukan eller nåt som jag fått. Jag vet inte. Svettades lite inatt så kroppen har nog lite feber emellanåt. Känner mig inge hängig. Kräks inget (bara en gång i söndags)  

Får se hur jag skall få denna dag att passera. Igår såg jag ALI. En film som jag länge velat se men den dök aldrig upp på svenska biografer för SF köpte inte in den. Will Smith gör rollen som Muhammad Ali och jag som gammal boxare och Ali-fan gillade den. Bra gestaltade boxningscener där det knappt syntes att de tränat boxning under en begränsad tid inför filmen. Nu var det inte så mycket boxning eller ens träningsscener i den men hans liv var ju så mkt mer. trots att jag sett åtskilliga dokumentärer om Muhammad så har jag ändå svårt att redogöra för det där med islam, Nation of islam, Malcom X och hela alltet. Filmen lyckades bra med att få fram känslor och tankar iaf,  eller vad det Will Smith som lyckades kanske?? Just på grund av dessa dokumentärer blev de klassiska matcherna extra bra. T.ex. Rumble in the Jungle-matchen mot George Foreman där Ali lät sig bli en slagpåse i massa ronder och psykade Foreman hela tiden över hur löst han slog. Nu var sanningen tvärtom. Han var känd för att slå skithårt.
 
Sara har ju massa Family guy på sin dator så vid lite eftertanke ska nog denna dag gå undan med.

Ha en skitkul dag.

Kommentarer
Postat av: Mamma Milla

Det va värst va "spysjukan" tog livet av dig då Ola !



Krya på dig !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback