pressad kvalitètstid

Kommer ni ihåg den där sönderstressade profilen som Hipp Hipp-gänget gjorde? Han som hade handsfree-sladden i mungipan när han gick och handlade och hade kvalitètstid med ungarna under Bolibompa. Så har jag känt mig den senaste timmen.

Har under dagen försökt att så mycket som möjligt repetera den fras som Sara sa igår till mig. "Du har cyklat i så många år och kommer cykla flera år till så om du i år prioriterar mer löpning så är det okej" Kloka ord från nån som i lördagskväll framför fotbollen på tv frågade om de gul-blåa var danmark :-)
Nu ikväll blev det ett kortkort (jättekort) joggingpass på ca 10-12 minuter för att 1: det var bara för att bli varm så jag kunde stretcha och 2: klockan hade blivit ganska mycket innan jag kom ut. För att hinna samtala lite med sara idag så fick hon cykla med brevid mig så vi han tala lite grann om bl.a. hennes första arbetsdag.
Mer löpning: I lördags när jag o S var ute och gled på motorcykeln passade jobbarkompismats på att smygträna. Det avslöjade han idag. Han hade satt en tid (långsamma 20:49 :-)) på femman där. Detta betyder ju självklart att jag måste svara med samma mynt. Jag skall hitta på en ursäkt att jag inte hinner träna nått denna vecka så smyger jag mig dit ändå. Blir det en långsammare tid så fortsätter jag mörka.

Jag följde med Martintrampar till Katrineholm idag direkt efter jobbet för att han skulle köpa en bil så jag kunde köra hem en av bilarna. Det var av en invandrare så vi satt och skojade friskt om fördommare påvägen dit. Fasiken vet om inte allt försannades när vi åkte hem för det rullade tomflaskor i baksätena och det stod ett happymeal kvar med pommesfrites i skuffen.
Kul hade vi trots att jag fick rannsaka lite träningstid. Jag är ju ändå slut som cyklist ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback