Ytterligare en udda natt

Vilka vyer!
Till vänster om mig ser man Trysilfjällen.

Ni som inte har, eller har haft, en gulörad vattensköldpadda förstår nog inte underhållningsvärdet i dom. Just nu undrar jag vad det har tagit år Östergren. Hon skuffar, gnager och försöker att komma under en stor mangroverot. Hon kämpar och sliter ända tills hon måste gå upp och ta luft. Först trodde jag att hon hade fastnat men då jag lyfte bort roten simmade hon bara lite förvånat och glodde på mig. Puckade forntidsdjur.

Inatt var det minsann inga svettningar i min säng (inte som delges här iaf) men svettades gjorde nog de svenska grabbarna i JVM i Kanada. Jag vaknade av en slump kl. 01:15 inatt och då klädde jag på mig, snodde täcket och lade mig framför tv:n. Har alltid gillat landskamper i hockey men det här var första gången jag kollade på våra juniorer. Det roliga med det tycker jag var att det var mera action. De jobbade och kämpade mer än seniorerna men samtidigt skedde det mera misstag som missade pass, tacklingar mm. En sak som retade många, inkl. mig, var att den svenske målvakten blev påkörd, tacklad, överkörd flera gånger. Detta var något som domarna tydligen inte skulle tolerera under hela turneringen. När Sverige låg under med 0-3 i mitten av tredje perioden och missade att reducera trots ett bra powerplay gick jag och lade mig igen. Läste på texttv imorse att det slutat 1-5. Nåja, ett vmsilver igen då grabbar. 

Normalt skriver jag ju en del om min träning men då mördarbakterierna nu har förvandlats till slem i mina lungor så dröjer det lite innan jag kan göra det igen. En fördel trots allt är att jag nu hinner med att se en hel del film. Dragon-The Bruce Lee story har flera år på nacken men är fortfarande vääldigt underhållande. Baserad på Linda Lee`s bok om Kung fu ikonens liv.
Idag sågs Hellboy. Skitcoola masker och dräkter och "actionkomedi" kan man nästan kalla det då han, Hellboy, nästan är indestructibel och kan ta vilken smäll som helst. Som film: nja, 2 timmars underhållning: japp.
Nu är inte kategorin långfilm längre utan flera avsnitt av SVT:s produktion Nisse Hults historiska snedsteg gås igenom. Jäkligt roligt faktiskt. Johan Glans, Cissela Kyle, Johan Rheborg och en rolig Loa Falkman är bla. med.

Imorgon väntas jobb för första gången sedan 23 december. OUGH... inte så sugen.... 

Utan påtryckningar så har även en liten söt brunett blogga oxå... Om det tankas upp bilder där så vet jag åtminstonde en cykelhandlare i stan som blir läsare där. Fan va skönt förresten..snart behöver man inte ens prata i ett förhållande utan det kan vara helt köttsligt och tyst. ÄNTLIGEN!!!
:-) Adress?? det är hennes egna lilla krypin...

Kommentarer
Postat av: martintrampar

Jag blir en aning sotis när jag läser om dina äventyr. Dock inte sjukdom.

Postat av: Mamma Milla

Ja utsikten över trysil är ju nått man verkligen vill se. Men det får väl vänta tills tripp, trapp,trull kan stå på ett par skidor !



Har du/ni vägarna förbi är det bara du/ni kikar in, annars får vi bestämma att du/ni trampar upp hit till våren =D

Så du/ni får sträcka på benen lite, och inte bara latcha runt i Örebro skogarna =D Det finns gott om skogsväg här med ;-)



Hoppas sjukdomen är Överstökad snart !

Du kan ju hinna bli tjock, om du ska ligga och glo på film hela tiden ;-)



2009-01-07 @ 16:04:36
URL: http://lillamillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback