Som en tjuv

Har den senaste veckan försökt att förstå dilemmat i mellanöstern. Palestina, gaza, muslimer, kristna...Det är fasiken inte lätt. Igår demonstrerade ca 800 människor här i Örebro om våldet i Israel. Som om en demonstration här i Örebro skulle göra någon skillnad. Nä jag tror inte det någonsin kommer att bli någon förändring där nere. Folk växer ju upp och uppfostras in i skiten. Och alla hävdar ju att Jerusalem är deras. Ja lycka till.

Söndag morgon. Vaknade exakt samtidigt som min mobil. Hörde att den "klicka" igång sig innan väckningsmelodin satte igång 06:50. TVÄTTID! Att ha det kl. 7 är ändå som en sovmorgon då jag ju går upp strax efter kl. 5 på vardagarna. Går jag och lägger mig igen så brukar jag bli så seg så jag låter Sara sova vidare och läser hellre tidningen och bloggar lite medans maskinerna går.
Tidningen ja... Jag har ju inte NA men min granne har det. En tant på ca 70 år och hon har inte vaknat än så jag snodde med hennes tidning in hit. Ja har naturligtvis lämnat igen den nu, bättre begagnad.
Jag har oxå besökt några bloggar som jag nu för tiden inte besöker så ofta men läste att en gammal cyklist hittat passionen i löpningen. DET ÄR JU DET JAG SÄGER oxå. Vi måste ha nån gammal löpar-gen i oss allihopa för det ger sån tillfredsställelse. Visste ni förresten att man har både snabba och långsamma muskelfibrer? Generellt sett så finns det störst andel långsamma muskelfibrer i vaderna och störst andel snabba i triceps. Detta är kvar sedan människan var jägare. 

Kan ju passa på nu när jag har tid. Slökollade på nån realitysåpa på MTV för nån vecka sen. MADE hette det och det handlar om att nån ungdom, oftast lite nörd eller udda typ, på nåt hight scool får proffshjälp att bli något. Som t.ex. crossförarare, cheerleader, rudgbyspelare osv. Det program jag såg var det en jättemesig tjej som ville bli boxare. Då jag har lite erfarenhet ifrån att kliva in i en ring ( fast fyrkantig) och veta att motståndaren vill slå mig så blev jag ju tvungen att kolla vidare. Från att tjejen verkligen var en mes och inte kunde slå nån annan, knappt säcken ens, så blev hon en seriöst tränande, mentalt tuff tjej på 6 veckor. Det hela avslutades med en match där hennes släkt. skolkamrater och lite annat folk satt i publiken. Motståndare var en annan boxartjej som hade gått nån eller några matcher tidigare. Huvudpersonen förlorade matchen knappt men den kämparglöden, jävlarannammat, beslutsamheten i ögonen under matchen gjorde mig nästan rörd. Sånt älskar jag att se. Inte serierna utan hur folk får en gnista, passion och hur de utvecklas.

Skriva mer?? Lätt! Vore inga problem men nu är första maskinerna klara. Sen väntas frukost med liket i sängen :-)
och senare träning i minst 2 h och sen fikabesök. Ja ni hör, fullt upp.

Jo just det... Jag och farsan åker till Sälen för att träna inför vasaloppet 18-22 januari. Finns 2 platser till i stugan. Vill du med?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback