skidor med cykelkoppling. O sprättben!

 Vet ej vem den gamle mannen är men den andra har mina ben.

Nu ska jag göra något dumt. Att säga att man har pigga ben. Att det känns bra i kroppen. Det kan vara dumt då det är tävlingsdag imorgon och sånt uttalande kan skapa förväntningar och press. Både från andra och från mig. Det kändes dock bra i benen idag under det pass som bara skulle vara ett "rulla-ut-med-hög-kadens" pass. Märkte ganska snart att det gick fort och benen ville gasa på hela tiden. 2 gånger sa jag till mig själv att lugna ner tempot då det är wadköpingsloppet imorgon, 5x8km. Idag blev det ca 1,5 h på vintermoppen. Det har nu blivit två dagar med vad som kan kallas samvetes-pass. Inge särskillt hård träning utan mest röra på kroppen. Det är nog hemligheten till sprättbenen.

Skidor! Såg svenska mästerskapen i sprint idag på tv. I B-finalen vann sofia Bleckur rätt klart och där är den första kopplingen till mtb. Den andra var när jag pratade med Niclas Andersson från Kolmården som var på väg till Ånnaboda för morgondagens tävling. Han sa att den nykorade mästaren i sprint Mats Larsson har en bror som tävlat mtb. Niclas hade testat banan i Ånnaboda och vi trodde båda att tejpen skulle funka fint imorgon. Det tror jag oxå. Det blir premiär för mina nya stavar och jag gör en liten chansning imorgon med invigning av handskar oxå. Kan betyda ordentliga skavsår men det vet jag om 24 timmar.


Denna blanka hylla ersatte den gamla orange som jag haft sedan länge. Den finfina soffan som
jennie skänkte mig försvann till nya ägare idag oxå så det börjar likna nåt nu i lyan. Det finns snart en lösning på en inrednings idè som jag har vid fönstret oxå. Vi får se om det blir så...

Nu ska jag packa och sen börja förbereda för konsert nummer 2 denna helg.
hej hopp.

Kommentarer
Postat av: Anonym

För fan Ola! Namnet Tommy Larsson säger det dig nått? Killen var ju typ Rogga perssons ständige konkurent å teamkompis. För övrigt har deras far ett OS brons i skidstaffet från typ 70talet nån gång. Lite onödigt vetande bara! Lycka till imorn å visa skidmupparna att det är Mtb man ska hålla på med!



/ Ett fan

2009-01-31 @ 19:48:57
Postat av: Oscar Ekstam

Fan! varför spelar Mustasch bara i Falun när jag INTE är i Falun?

Maria var förövrig i Örebro idag, men sympatisk som hon är valde hon att inte stanna och kolla in Mustasch.



Jag väntar mig en bra recension!

Postat av: ola

Ett fan: Jag är gammal i någras ögon men inte så gammal!! När jag började intresserade mig för mtb läste jag bara i Funsport mountainbike om Chipskungen, Roger Persson och Malin "med rastaflätorna" (downhill). Hur gammal tror du att jag är egentligen?? :-)

Oscar: Jag är fortfarande lite avensjuk på att du sett Takida så...

2009-02-01 @ 08:31:10
URL: http://cykelola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback