Gammal och nytt

I brevlådan idag låg en inbjudan till återträff med min gamla klass 9a." Åh va kul" tänkte jag,  5 sekunder senare kände jag mig gammal. "Brukar inte sånna träffar vara X antal år efter examen??"
Blir bra och rätt med gubbklass i år.

Enda negativa med det är att det krockar med en av mina favvotävlingar, Högaliden race. Jag kör alltid bra där förutom i fjol då jag var för sjuk för att egentligen starta men det gjorde jag ju ändå.
Jag kör intervaller nu när jag bloggar. Mellan köket och datorn. Lagar konditionsmat. BLODPUDDING. Det är järnrikt och bra. Till det tar jag nog en öl, ja för B-vitaminerna förstås. Hårt bröd för fibrerna och slutligen lingonsylt för de andra vitaminerna. Perfekt uppladdning inför Lets Dance ikväll men innan det ska jag se reprisen på dagens skidor från VM 16:55 går det och jag har klarat mig från att se hur det gick för Olsson och Södergren men jag gissar på Olsson på silverplats efter Lukas Bauer. Södergren 7a.

Kondition, järn och intervaller för in mig på nästa ämne... Jag har stulit lånat en tidning ifrån klubbstugan idag. Tänkte först bara läsa den under toalettbesöket men jag ska lusläsa det
Emil Wingstedt skriver om sin träning. Han berättar om då han körde 9 intervallpass / vecka i 2 veckor och ökade sitt syreupptag från 73,5 till 77,5 ml/kg/min. På 2 veckor! Han lade in en till sån period och fick till slut upp sitt upptag på en och en halv månad till 80 ml/kg/min. Återkommer med mera när jag läst artikeln.
Själv körde jag 6 minuters intervaller på testcykeln idag men det inser jag ju nu hur värdelöst det är...
 Det är snart Vasaloppet så man kanske skulle ta och träna lite inför den. Det gör jag genom att fixa till skidorna ikväll. Det får räcka, de är ju bara 90 km.
Du har väl gissat min åktid? Närmast vinner pris.

Måste ju ladda upp er inför morgondagens melodifestival men det får bli senare det med.
Ciao
PS. Grattis Rihanna. Vad fick du av Chris Brown? En örfil?? DS.

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh nej! äter du upp blodpuddingen som legat i frysen x antal veckor nu när jag är iväg hemmifrån? Ikväll ska jag göra pepparbiff med min goda rödvissås. Åh jag kommer komma hem som en ängel sänt från ovan imorn kväll!

Postat av: ola

Åh internet i tandådalen?? ;-)

Du skrattar alltid åt min blodpudding ändå. Lögnare där...

2009-02-20 @ 18:46:08
URL: http://cykelola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback