Tränat Doggystyle.

Matte Bombaren Bergkvist har offentliggjort att han vill köra mer racer nästa år. Det vill jag med. Eller säg så här: Jag BEHÖVER köra mera racer.

Jag hängde med jättebra på GP-loppet sista chansen i lördags. I 15 minuter! Sen gjorde mjölksyran sig kraftig påmind och jag kunde inte längre följa med klungan. Synd men inte hela världen då jag ändå gillar tävlingsformen GP-race. Nyttig träningsform är det oxå med alla de där jäkla igångdragen.
Igår var det en jättefin höstdag och hur spenderar man den bäst om inte i cykelsadeln. Jag stack ut själv i Kilsbergen och chansade iväg på en liten stig som visade sig vara ett litet guldkorn. Åkte förbi Ånnabodaresturangen för en snabb, svindyr kopp kaffe och gav mig sedan av mot Mogetorpshållet. Där finns det verkligen några guldkorn som magnus P visade för några år sedan. Jag har inte körd dom i år men jag trodde mig minnas den där turen ändå. För säkerhets skull kollade jag lite på olika kartor innan jag lämnade hemmet. På vägen dit i en liten korsning av skogsvägar hörde jag "traapp, traapp, traapp" i snabb takt bakom mig. En snabb titt över axeln visade en lite spaniel-hund ca 3 meter bakom mig i full fart. Den hade inte den där "glad, lycklig-hund " blick så det blev en fartökning som hette duga för att inte få en hund i vaden. Det ger ett hyffsat endorfin-påslag det där att vara jagad av hund. Kanske borde göra det oftare.
Hur gick den övriga träningen då? Jo jag körde vilse men hittade samtidigt nya härliga stigningar. Tyvärr så blev det ett långt pass så sockret tog slut. Ja det i kroppen alltså. Var helt färdig (farlig) när jag anlände till dörren. Tur att det fanns lite Polly kvar. Godis är oxå frukt.

Kramas i trafiken.

Kommentarer
Postat av: Köttraketen

Cx-banan var ju fin som snus. Vi hoppas givetvis på spöregn på dagen D.

Postat av: Voigt

Ja eller varför inte redan några dagar innan så det blir riktigt lerigt & jävligt!

2008-09-17 @ 14:26:09
Postat av: Jennie

Om du cyklar så kan jag släppa mina vovvar efter, det svåraste blir nog att försöka få dem att se farliga ut !!

2008-09-17 @ 18:08:13
URL: http://jew75.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback