Stigutbyte & 9:39

Oj vad jag är dålig att blogga nu. Fast som jag sa till Martintrampar så bloggar jag ganska bra för att inte ha någon dator. Mitt sug på att blogga har dock inte avtagit, nej tvärtom. Jag kommer dagligen på saker som jag skulle vilja delge er här.
Ta det här som hände tidigt i veckan till exempel. Jag fick ett samtal från en gammal klasskamrat so jag nog bara sprungit på en enda gång på 14 år. Han hade tagit initiativet till en återträff. Skitkul tycker jag då man endast träffat en del av sina gamla högstadiekompisar. Varför tar jag upp det här då? Jo Samuel som han heter är anledningen till ett gammalt personbästa på 2,5 km som jag förmodligen inte kommer att slå. Framför allt inte på Pålsbodas kuperade spår. Jag tror det var i 8e klass som han, jag och övriga klassen på en idrotts-timme skulle köra 2,5 km på tid. Med ca 1 km kvar ledde han med ca 100-150 meter över mig men in i sista kurvan, endast 50 meter kvar till jympaläraren var vi sida vid sida. Jag slog Samuel med ca 15 cm men jag fick 9:39 och han 9:40. Tror fasiken vi föll ihop efter den målgången.
Appropå löpning...Minns ni inlägget Serviceboende 2? Idag var det nära att jag behövde utnyttja den servicen då löpintervaller med kass mage är en äcklig men spännande lek. Idag klarade jag mig undan med bara förskräckelsen.

Imorgon hoppas jag på ännu en underbar höstdag då jag skall få visa min "vilse"-sväng för Martintrampar (konstigt namn) och i gengäld ska han få visa några nya (förhoppningsvis guldkorn) stigar. Jag var tydligen uppe på Amboberget sist för er som vill kolla på karta. OP kl. 10 för den som vill med på mtb några timmar imorgon.

Hur länge sen var det inte man var på barnkalas?? Jag skall iväg på ett nu. Kaffe och tårta. En klassiker.

Frågor och kommentarer inför cykelcross-tävlingen i Kumla börjar dyka upp och med några veckor kvar så känns det ganska bra. Skall iväg dit på söndag för att hugga bort lite vass (!!!) och några stubbar. Sen har jag lovat att vara privattränare i boxning där på plats. Det var inte igår man fajtades.
Hej hopp trogna läsare.
Kramas mera 

Kommentarer
Postat av: Köttraketen

"Vilsesväng?" Oj oj oj, hur ska detta sluta. Läge för kompass, nödproviant och munspel. Ses i morrn.

Postat av: Bombarn

Hoppas inte det var min toa som du hade tänkt använda. När du kom förbi igår på din löprunda. Du såg lite tagen. Du kanske inte vågade fråga om lånet :)

2008-09-20 @ 12:31:28
Postat av: Jennie

Puss på dig !!

2008-09-20 @ 18:22:20
URL: http://jew75.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback