Vilket javla aventyr

Jag kor aldrig mer pARIS rOBAIX; Inte pa racer iallafall. Och inte i ar atminstonde.

Igar hade jag lite angest och daligt samvete over att jag har vilat tors, fredag och lordag. Jag stack ju ut och fick trampa lite igarkvall och fick iaf svettas lite men inte trana. Det var nog tur att jag var 100% utvilad for dagens 260km med inslag av 50 km ojamn gatsten. De forsta 10 milen  snittade jag och Petter 35km i h for de andra svenskarna hade redan slappt. Sen drog jag dessutom hela tiden men jag kande mig ju stark sa det gjorde inget. Sen kom pav'e avsnitten. Fy fan vad svart det ar nar det ar gegge och lera o vatten pa stenarna. De blir snorhala. Petter blev lite stel nar han var pa vag rakt ut i bushen och han slappte ivag mig dar. Sen har jag bara legat pa rulle ca é km av de 260. Har bara dragit Hollandare, tyskar och fransman. 
Svart att beskriva det skak som pav'en ger. Det underlattar om man orkar ha sa hog fart som mojligt men det tar hart pa krafterna naturligtvis. Aarenberg var nog den absolut varsta strackan och jag valde bort att kora brevid den pa det jamna gruset. Ska jag kora detta race sa ska jag gopra det ordentligt.

Bloggar med mycket mer bilder nar jag kommit hem men avslutar med lite siffror

Dist: 260km
snittfart 29,7 km/h
28 pav'e avsnitt pa ca 50km totalt
aktid 8h30  min
Proffsen kor samma stracka till 99% men pa drygt 6h

Hors pa tisdag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback