Drömstart och en lyckad avslutning på SM.


Jag och Paul efter att ha kört 6x6,4 km. Jag lyckades palcera honom på en 17e plats genom att jag körde extra fort på det sista varvet. OS-hoppet Fredrik Kessiakof vann vilket inte blev en skräll, desto mer finns det att berätta om han som kom femma...

Jag trodde jag var i bra form för Sm i år men under loppets gång så upptäckte att det var fel. Jag var inte riktigt i slag för en så tuff bana och sen sabbade jag det rejält genom att få till en alldeles för bra start. Första halvan av första varvet befann jag mig för långt fram i fältet och drog mig därför rejält stumm. Bara att falla som en sten genom fältet, längre o längre ned tills jag orkade börja vispa igång benen igen. Orkade precis hänga med klubbkompisen Jonas en bit och slet sen med blandad ångest och lite förtvivlan under drygt ett varv för på det tredje så började det lossna och jag kunde börja köra upp mig i fältet.
Jag är glad att jag inte bröt vilket var väldigt nära på utgången på det andra varvet utan fortsatte kämpa. Det finns inget stärkande i att ge upp.
Banan tycker jag var en bra SM-bana. Lagom utslagsgivande med lagom tekniska partier. Det som är extra roligt med Svenska mästerskapen är den extra publik som tillkommer där.
Här följer några bilder som är tagna av Jörgen Petterson från www.mtbsm2008.se


Efter avklarade tävlingar så hade jag en inbjudan till Falun för EfterSMfest. Det blev en jäklig rolig kväll med Oscar Ekstam, Mattias Nilsson(5e bästa svensk på mtb) och Magnus"urstark" Darvell. Det hade lockats med Guitar Hero. Ett gitarrspel till playstation. Jag som hellre sjunger högt än bra och inte spelar något instrument såg detta spel ha en ganska begränsad rolighet. Jag hade fel! Det är skitkul. 
Nilsson är grym på mtb, grym på guitar Hero, ser bra ut, har säkert bra betyg med. Fan vad man vill spöa han.... :-)
Oscar är grym på att krasha. Spelat bas och gitarr band.
 Loket Darvell har en mera layed back stil och är ganska usel på guitar hero. Precis som jag. Han bestämde nya regler hela tiden för hur oscar o Nilsson skulle spela. Han själv och jag körde på Easy-nivån.
BONUSBILD to all the ladies...

Kortfattat: Nillson är exhibitionist, vi åkte moppetaxi (4pers på vespa) snutar ta hand om gruff utanför kebaberian kl.03:00. En helt vanlig kväll i Falun kanske? vad vet jag. Jag var ju bara en gäst där. En mycket nöjd gäst. Tack grabbar, jag hade skitkul.
SM borde gå oftare...

Stort grattis till Sara med som själv drog in två medaljer till klubben (o sig själv va?) Silver på tempo och ett xc-brons.

Vad händer nu då? ja efter att träningsvärken från att gitarrflipper och den aslånga promenaden genom Falun har lagt sig väntas nog lite jogging sen är det väl dax att bryta ned kroppen igen.... Never ending story!
hej hoj alla seglare

Kommentarer
Postat av: Hemlig beundrare

Vem är den där Mattias Nilsson vilken läckerbit!!

2008-07-21 @ 19:44:48
Postat av: ola

Oj akta dig om du är kvinna/tjej. Charmör räcker inte till för att beskriva denna unga cykeltalang. Titta på bilden men håll dig borta är mitt tips.



:-)

Postat av: I was (not) there

Rykten säger att Nilsson var i mycket fin form i lördags, på ett av Faluns inneställen alltså.

2008-07-22 @ 10:15:17
Postat av: ola

Jodå, men de var de flesta. Hans form var kanon hela dagen. 5a på SM vilket han flitigt påminde om under kvällen. Även efter att ha varit i fin dansform så fortsatte den fin fina formen på hotell, kebaberia och moppesits..

Han är ju grym. På allt.

2008-07-22 @ 16:54:36
URL: http://cykelola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback