Åhh,,, denna ångest hela j-vla tiden.

Sovrekord imorse. Vaknade piggt vid 06:20 men insåg att då kan man ju inte stiga upp en söndag. Somnade om och vaknade 08:45. Lite av ett sömnrekord för mig att sova så länge faktiskt utan att ha varit uppe okristligt tidigt.

Idag blev de tänkta 13 milen till dryga hälften 75 km. Jag behöver precis som en del andra lite distansträning inför kommande långlopp men idag lyssnade jag på kroppen. Jag och 8 högprofilshjul stack ut kl.10 och vi slogs alla av hur svalt det var ute. Man har ju den senatse veckan varit bortskämd med go värme.
Matte, Jonas, Andreas och Niclas "voight" Nilsson.

Jonas hade aldrig ens tänkt tanken på långpass då han gasade sönder gruppen lagom till Käglan backarna där vi lät han gasa på i backarna ensam. På sista toppen stod han och väntade in oss och strax därefter delades gruppen igen då det bara vart Matte och Andreas som körde långpass. Jag och Zipp-åkarna ställde siktet mot örebro igen via Frövi. Då kom erbjudandet....
Ja min cykel är den lilla till höger. Nej inte blomkrukan utan den med zipp 404or på. Det är Jonas och han hade tillfälligt mina Bontrager-hjul. Det var ganska ofarligt att prova några av världens bästa hjul för jag har inga pengar att köpa sånna för men kul att känna skillnaden mellan hjul och hjul.

Inte blev det lugn distansfart hem heller. Nä Jonas körde slätintervaller så då var det bara att hänga på. Ibland på rulle, ibland brevid och en gång även avhängd. Nu är benen bra mosiga och innan nästa helgs långlopp blir det nu bara ett hårdare pass. Onsdag är det planerat till.
Igår lät vi sköldpaddan Östergren var lös under tiden vi städade hennes akvarium. En provisorisk "inhängnad" på gräsmattan verkade ju så bra men vid en snabbkoll så allt var under kontroll visade att hon trängt sig under och var på självmordsuppdrag mot betongkanten mot gården.

Nä nu ska jag nog fjäska med att tina några räkor till Öste. Mitt enda sällskap då sambo jobbar sitt sista pass innan hennes semester. Då ska hon cykla till Rättvik bl.a med cykelkärra. Ja tjatar på henne att hon ska mobilblogga under sin resa. Vi får väl se hur det blir....
Hej hopp. Nu ska jag laga mat. Kors i taket.

Kommentarer
Postat av: Lillahåriga

Bokar in onsdagen! Bara det inte regnar!!! HATA REGN!!

2008-07-07 @ 18:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback