Tjurkärring i vattnet

image51
Vi tycker ibland att vår sköldpadda är stor men igår fick vi ett besök av ett monster.

Detta gläds jag åt just nu Nr.1 :
Alldeles just nu mumsar jag på skånska pepparkakor. Jag trodde dessa försvann ur kaksortimentet i höstas men vid handlingen igår på ica såg min käresta dessa otroligt goda bakverk.
Detta gläds jag åt just nu Nr.2 : Att vi har hållt oss friska hela vintern trots att man ofta är nedtränad (mer bacillmottaglig) och trotsat detta med sociala sammankomster, biobesök, fikor på stan mm. Hade ju en sjukvecka för ett tag sen då det ändå noterades 13h träning så det var ok.
Detta gläds jag åt just nu Nr.3 : Hmm..Mycket gör mig glad men de tre bästa just nu får min sambo som är så snäll mot mig trots mitt skiftande humör och ovilja att "diskutera". Hon står ut med mig och ger mig kärlek och mat, vad kan man mer önska sig??

(Så där Oscar!)

Ja igår fick vi en sköldpadda till skänks då några barn hade tröttnat på den och fadern i huset ville ju helst inte avliva den utan hoppas att den kunde glädja någon annan. Vi har ju länge önskat en ersättare till Östergren då Palmberg dog förra sommaren. Nu var det så att vår Östergren var en riktig bitsk kärring. Här skulle jag kunna dra parraleller till någon annan Östergren om man lyssnar på rykten.... Skippar de.Trots sin mycket mindre storlek så ville hon visa att det var hennes akvarie och att något sällskap ville hon inte ha. Det här med att vara mindre till storleken och vilja hävda sig låter bekant.... När vi hällde lite mat i vattnet glömde hon dock sin nya kompis och var tvungen att käka upp allt som flöt omkring. Att glömma allt annat pga. av mat känns också bekant....
Efter att ha kollat på hur Öste gång på gång bet den nya (no name) i svansen, i skalet, i bakbenen så fick det vara nog. Det var nog bäst att inte ha kvar den nya för den hade tydligen blivit misshandlad tidigare oxå. Tråkigt men vi ska nog försöka en gång till fast med en i samma storlek och då kanske ha dom med en skiljeruta ett tag först. Nu simmar Öste i ensam majestät igen, hungrig som vanligt.

Idag startade vi med en joggar/lufsar tur ut till stadsdelen Hjärsta för att spana in några frukträd som jag tydligen ska beskära nästa vecka. En 45 minuters jogg skapar ett otroligt hunger vilket i sin tur gör att frukosten smakar 10 gånger bättre. Tina lyxade sin gröt med cocos, russin, solrosfrön och sirap. Vad är det för fel på havregryn och vatten? Det funkade för Gunde ju.
Runt lunch körde jag maxtungt på gymet på Friskis. I följande ordning svettades jag: Uppvärmning, baksida lår, vader, skinka (stjärten :-) sen benböj (skinka o framsida lår), framsida lår. För att verkligen ta sönder de sista fibrerna så kör jag utfall framåt med hantlar i händerna. Att köra med skivstång på axlarna funkar inget bra för ryggen tycker jag. För att få riktigt tryck i utfallen så går jag nästan upp på tå strax innan jag faller framåt för att få bra tryck i själva landningen. Efter att ha skört detta hela program så känns det ordentlig kan jag lova. Trampade ur på en klassisk Monarkcykel efteråt där hastigheten baserades på kadensen. Nice! Att varva ned efter styrketräningen genom att köra 41km/h i 7 min kändes bra mentalt.
Sen har det inte blivit så mycket mer. Gick förbi hos cykelhandlaren där Tina satt och svettades på relaxiomtrainern han har där. Ett snyggt ställ för att visa kunderna hur man kan träna lite roligare där hemma. Finns ju andra roliga sätt oxå ;-)
Hon körde tydligen nån italiensk bana på 7 mil och hon hade fått hammarn. Det var roligt. Skadeglädje är den bästa formen.
Själv gled jag över stan, köpte med mig en stor chokladmuffin hem och laddade min moccabryggare. Ahh, måste ju hinna med lite livskvalitè nu när man slipper jobba. Oj, just nu fick jag ett sms av sambon. "du är guld. Puss på hihi" Att tjejer inte kan tala klarspråk utan att man måste tolka allting. Varför vill hon pussa på min vinterhoj??
Nähe,jag avslutar med en bild till ifrån gårdagens cykeltur. Fast inte när jag cyklade ?!? 
Klicka på bilden om du vill men han förblir liten. Linus W
Nu ska jag läsa Björn Ferrys blogg. www.bjornferry.com Han kallar den Ferry tales :-)
Ciao al dente



Kommentarer
Postat av: Crosscar

Duktigt Ola!

Men att du inte glädjs åt att Amy Diamond vann förstår jag inte... eller det kanske är för självklart =D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback