Inne eller ute?

Nu är det inte lika kul med löpningen längre. De två passen i onsdags satte sina spår i ryggen. Det händer rätt ofta att jag får en konstig smärta i ländryggen efter lite längre löppass och på kvällen när jag kom hem från Kilsbergen kände jag att jag var trött just där. Inte trodde jag då att det skulle sitta i så här länge. Jag går nämligen som en pensionär här hemma. Läste i senaste numret av Runners World att detta kunde bero på löpstilen. Att man sprang lite för framåtlutad och man skulle då tänka på att springa mer som en marionettdocka, upprätt. Detta funkade inte då jag tänkte på det under båda passen.
Vaknade igår med öm rygg men ville ändå passa på att få lite distansträning då stormen Tuva var på ingång. Stack ut lite tidigare än vanligt då vädergubbarna på tv hade sagt att vid lunchtid skulle den nå oss här i gnällbältet. Rullade iväg kl.9:20 i solsken och svag motvind mot fjugesta, vretstorp där motvinden byttes till medvind, vidare mot Östansjö, Hallsberg, Kumla för att sedan leta mig på små charmiga vägar hem till stan igen. Drygt 3,5 h blev det i ett bokstavligt talat sömnigt tempo. Jag gäspade de första 2 timmarna, ja inte oavbrutet men rätt mkt ändå, och kroppen var inte alls sugen på distans. Jag gick dessutom runt på 0,5 liter vatten och inget käk för att få kroppen att bränna så mycket fett som möjligt. Måste ju få bukt med den här övervikten nångång :-)
Uppgraderade även Blå loket igår. Det är ju emot reglementet att lätta sin vinterhoj för den ska ju vara tung och seg så bytet till sommar-mtb:n blir en positiv chock. Nu var dock baknavet så slut att jag ringde farsan och undrade om inte jag kunde få tillbaka ett hjul som han en gång i tiden fick av mig. Då bytte jag ett mavic crosslink till crossmax men nu blev det att byta ett slitet deore till ett fortfarande grymt crosslink. Förstår inte hur far kan träna på sina grejer ibland för han märker inte om de har defekter eller har gått sönder. 4 stycken ekrar var otroligt slappa så hjulet krängde hit o dit. I somras så upptäckte jag av en slump även hur hans däck till racerhojen inte hade högre tryck än mina mtbdäck. Trodde han hade släppt ut luft pga av förvaringssjäl men nej då. Han tyckte det var så komfortabelt o mjukt att cykla på. Fick ju tvångspumpa upp hjulen hans så punkarisken blev betydligt mindre.
image45Vår träningslokal i klubbstugan. Blir ingen träning där idag men om den där stormen dyker upp nångång (fortfarande lugnt här fredag kl9) så luter det nog att sitta här i helgen. Idag däremot så blir det inomhusträning fast på friskis.
Just nu ska jag upp till universitetet och träffa en viktig person för att prata om den eventuellt kommande cykelcrosstävlingen där som skall gå av stapeln i höst. Jag skriver eventuellt för saker o ting har ju gått åt helsike förr. Jag tänker dock verkligen jobba för detta för jag tycker området är så bra och sporten så rolig. Men istället för att se det så negativt så är det dax för Detta gläds jag åt just nu: Jo det är dessa gratis online-spel som finns på många sajter. Skitenkla, skitmånga och verkligen tidsfördrivande. Vill inte erkänna hur många timmar jag suttit o flyttad på färgade prickar, skjutit bollar mm.
Tänker heller inte erkänna att jag grinar till Extreme home makeover på tv 3.....
Ciao 
Nu måste jag dra


Kommentarer
Postat av: henke

hmm , det där ryggonten kan mycket väl vara ett ålderssymptom , du måste ju tänka på att du inte är lika ung som oss andra cyklister , nej du får nog skippa sådana där saker som att träna 2ggr per dag , eller kan det vara så enkelt att dina systrar har slitigt ut dig på löpningen ??
I övrigt så tyckte du jag var för mjuk som ville bjuda på en vanlig svensk fredagskram , och själv sitter du och bölar till sådana där programm på TV !!
Och alla dessa dataspel , oj oj oj vart skall det sluta ola , en äldre herre med ryggont som sitter och spelar spel hela dagarna och grinar !!

HI HI fredagskritik !'
/ henke

Postat av: ola

U bitch!

2008-02-01 @ 13:39:41
Postat av: Jennie

Men Ola snacka för dig själv, jag hänvisar iaf till din Blogg nu, men du hänvisar ju till min gamla.. =(

2008-02-04 @ 19:07:38
URL: http://nogg.se/jew75

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback