Paralell resning?

http://www.youtube.com/watch?v=pv5zWaTEVkI
Ja följ den länken få du se hur Almby IK tränar på löpband.
Löpband är nämligen det senaste. Det allra senaste jag tränade, då löpning utomhus idag kunde ha slutat illa för det är mest is och slask överallt. Körde HILL-programmet där det mesta går uppför men med varierande lutning. Nackdelen är att det är tråkigt att bara stirra på siffrorna på displayen under passet men fördelen är att man inte kan sacka ned på farten efter en tung backe som man kan göra utomhus. Visst går det om man ändrar på knapparna men det blir ändå att man pressar sig mer istället. Dryga 11 km blev det med en himla massa backar.
Igår var jag oxå på friskis och det har inget med att könsfördelningen där är 80/20. Nepp! ;-)  Igår var det dock en chansartad sak att köra tung styrketräning för benen då matlådan på jobbet hade haft stort innehåll av bönor men jag gillar att leva farligt. Nytt rekord i liggande benpress, 146 kg,6 reps och utan bromsspår, och eftersom den utvecklingskurvan går så bra så kan man ju tycka att den på cykeln borde gå paralellt med den. Det märks nog till helgen. Det är förövrigt synd att cykelcrosscupen snart är slut för nu till helgen härmar jag de stora killarna lite. De som kämpar om pallplatserna har en annorlunda utväxling har jag hört. Kanske inte alla men några av dom. Det kommer jag oxå att ha till helgen. 172,5 & 46/36 lyder den nya hemliga koden.  Får se hur det funkar.

Ikväll har vi inneboende. Lillasyrran med pojkvän bor här pga restaurering av deras lägenhet. Naturligtvis vill man som alfahanne visa revir så innan jag stack till dagens träning fixa jag ett halslås på han efter ca 2 minuters mattkamp på vårat vardagsrumsgolv. Så det är alltså löpband och halslås som ä da shit nu.
Haj. 

Kommentarer
Postat av: Öijer

Jag har 172.5 48/38. Lite tyngre, lite snabbare. Men Jens som alltid vinner har bara en 42a fram. Haha, det kan ju aldrig vara bra...

2007-11-28 @ 21:47:35
Postat av: ola

Nä, 42a kan aldrig funka. Hälsa att det blir inte många vinster med det det. Eller...vänta, vilken jens pratar vi om??

Postat av: micke

vilken slagskämpe du är då. jag kör 48/42 eller 48/34. jag har ingen mindre storklinga att tillgå.

2007-11-29 @ 12:19:16
URL: http://www.ormmicke.wordpress.cim
Postat av: ola

jag hade 48/34 innan men det nya kändes mycket skönare. mindre skillnad så man kanske kan klara sig att bara växla bak nu. Siktar på poängplats till helgen om du inte gör som på bosön Micke, och snor den sista framför näsan på mig.

2007-11-29 @ 19:52:38
Postat av: micke

jag har 42an påmonterad nu, den går fortare än din 36a, och skulle du växla upp till 46an så lägger jag bara upp kedjan på min 48a. du är chanslös :) om inte annat måste jag köra ifrån dig för jag har dyrare cykel. vad maxar du i riktig knäböj då?

2007-11-29 @ 22:04:57
Postat av: Crosscar

Fan va ni e veka, 53 is the shit... Den använde jag hela tävlingen i Jönköping, var bara nere på 39an i starten och då räckte den inte till på långa vägar.

Lättaste kugg bak är 35...

Suck on that!

2007-11-30 @ 09:06:51
URL: http://www.oscarekstam.com
Postat av: Patrik

Nej, The shit är långa nattliga träningspass.

I helgen blir det först lördag, sen from 03.00 söndag morgon fram till lunch.

Psyke är lika viktigt som fysik!

2007-11-30 @ 23:04:36
URL: http://www.patrikpaulsson.wordpress.com
Postat av: Patrik

Så jävla ouppfostrad.

Lycka till i helgen!

Hade varit kul att vara där, men men..the shit är som sagt nattlig träning, lera på dagtid är bara löjligt.. ;-)

2007-11-30 @ 23:13:50
Postat av: Tomas

http://www.youtube.com/watch?v=CPcYrmMNRCg

Hälsningar från en avlägsen plats.
Ulrich & Tomas

2007-12-02 @ 08:08:47
Postat av: Dennis

Tjipp!
Har inte din mail, så jag får göra reklam via denna väg!

Gå på Kalastider, för bövulen! :)
Se mer på
www.orebrostudentsangare.se

Puss! :)

2007-12-02 @ 18:06:59
URL: http://kungensbror.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback