4 pass senare...

Ja nu är man männsika igen. Lite tröttare än när jag kom hem från båtresan men bara i låren. Dubbla pass igår och idag känns med all rätt i benen men ändå skönt för det mentala att "vara tillbaka" med träningen.
Första intervallpasset igår var på crossen och jag kom hem med ett lossnat (igen) vevparti. När jag igårkväll skulle skvätta dit mer gänglåsning gick nått snett i själva skruvandet så nu är det helt jävla paj. Detta vevparti har lossnat sen det allra första passet men ingen vill ta åt sig ansvaret att säga "det där tar vi på garantin" Nej istället blir det att lägga ut pengar på ett nytt. Tur man cashar in så otroligt mycket vinstpengar i den här sporten att jag knappt har börjat på augustilönen än. Shit vad mycket ironi det är här.
Pass nummer två var inomhus till en blandad hårdrocksskiva från Crosscar (tacktack) och då kan ju inget gå dåligt.Den skrikande, tunga, hårda musiken gjorde passet bra och nått vevparti glömdes bort.
 Idag var det sladdande och kanande i den snö som kommit under natten. Vi körde inte så länge, ca 3
timmar, men istället blev det lite tuffare körningar på slutet. Bl.a en oplogad klättring där det blev en blandning av balansträning och grym flåsträning för man var tvungen att hålla upp farten så mycket som möjligt. Fick man stopp var det nästintill omöjligt att starta om. 
Efter det passet var jag inge sugen att skarva på själv för slasket gjorde att växlarna krångla och benen var genomblöta så en snabbdusch och lite mellanmål och sen avfärd mot friskis & svettis för löpning på deras sköna löpband. Körde HILL-programmet och det känns inte när bandet höjer sig utan man märker bara att man helt plötslig hamnar längre o längre ned på bandet och man måste öka för att inte göra en riktig töntkrash. Detta resluterade inte i så mycket mer  tid i träningsdagboken men i år går kvalitè före kvantitè.
Har nu filmen från "ultimate-matchen i hytt 2202". Den läggs nog inte ut här, man vill ju inte främja till slagsmål här ute i landet.
Dessa 4 herrar plus fotografen rockade på hammerfallcrusade o torsdags. Biffen längst ned till höger ströp jag ut i match 1. Däckade med ett magslag i match 2. Ahhh. Härligt med bra kompisar. Ser ni oxå vad sofistikerad jag är som läser nyheter när de andra festar. Japp. jag är en seriös man som inte nyttjar rusdrycker o dåliga fruntimmer.
träna på.

Kommentarer
Postat av: Crosscar

Waschegooo!
Har du fått tillbaka skivorna från Nilsson förresten?

Jag & Darvell hamna nästan i riktigt slagsmål i fredags... Ja inte mot varandra utan vi höll på att få duktigt med spö =D
Takida var bra dock och vi i Falun har också varit ute å slirat i snön. Film finns på min sida.

Postat av: ola

Ja men du kan väl inte ha varit rädd för spö i darvells närvaro? Han som är en sån stadig biff.
Några skivor har jag ej sett till, juniorer går ju inte o lita på ;-) men hoppas jag får dom i Göteborg. Du som laddar ner (helt lagligt naturligvis) musik. Altaria kan du få bränna om du vill.
Fast det är ju något särskilt med livemusik.

2007-11-26 @ 21:17:42
URL: http://cykelola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback