jippie för snabba race o snabba cash

186116-14Målgång vid förra helgens race med vänern i bakgrunden, lika härligt har det varit denna helg men med en annan hoj. 
Igår började dagen med ett besök i "den kungliga hufvudstaden" och jag återupptäckte att den är jäkligt härlig.Nu kanske inte härlig är rätt ord för att beskriva gammal, snygg arkitektur, kuperade stadsdelar och mkt vatten. På eftermiddagen var det ett slags sprintrace som kördes skidsprinttävlingarna. Minus snö, gubbsnor och kroppsstrumpa. Likheterna var tidskval, täta heat med utslagningar för att få fram fyra stycken i en final. Jag gillar den här typen av tävlingsform och tycker fortfarande att det var jäkligt synd att det inte blev flera stadstävlingar då det var två stycken för bara två år sedan.
Nåja, nu blev jag utslagen i semifinalen där vi var tre cyklister inom en kvadratmeter nästan i sista kröken. Fick köra B-final så en sjundeplats iallafall.
Idag var det mera allvar för säsongens andra långlopp skulle avgöras i 30 gradig värme men jag påverkades inte av den kan jag i efterhand säga. Loppets körs i tre loopar i form av en treklöver och jag fick en bra start där jag efter den första loopen var i en tätkvintett. Vi jobbade på bra utan att dyngköra tyckte jag men idag hände nått som jag sluppit på nästan alla tävlingar de två senatse åren. Någonstans på den andra slingan måste jag kört på något vasst eller fått ett genomslag för däcktrycket bak minskade till den nivå att det krängde i kurvorna och jag fick genomslag lättare o lättare. Beslöt mig för att släppa iväg grabbarna och trycka i lite punka-skum i däcket. Tappade 30 sekunder och det tog mig 15 km att jaga ikapp dom men det hade nog inte gått om de inte hade fisåkt som de faktiskt gjorde när jag anslöt.
Hade nöjt mig med en femteplats i detta sällskap men i sista kurvan slirade Wengelin till och var tvungen att klicka ur skorna så då tryckte jag till och snodde fjärdeplatsen för han. Katjing! Nu leder man den inofficiella prispengaligan i klubben.

Ruskigt nöjd över hela helgen faktiskt och jag skulle vilja ge arrangörena ett stort beröm för en toppentävling även i år.
Ser även fram emot imorgon bitti då jag ska prova det nyinköpta espressokaffet som jag köpte i saluhallen i centrala Stockholm. HABANERO hette det och skulle innehålla dubbelt så mycket koffein. Intressant, och kanske användbart då jag går upp kl.05:15 varje dag.
Sov gott, om ni kan.

Kommentarer
Postat av: Bergkvist

Bra kört idag Ola!

2007-06-10 @ 20:11:08
Postat av: Niclas

Instämmer med Bergkvist, bra kört idag. Men kom ihåg att det är mest inkörda prylar som gäller ;)

2007-06-10 @ 20:41:18
Postat av: ola

Inkörda prylar? då ska jag börja köra sportklass redan i borlänge.

Postat av: Tommy

BRA körde!! Håller dig bra placing!!!

2007-06-10 @ 21:54:25
Postat av: Mathias C

Det är bara att lyfta på hatten och säga starkt jobbat! Men 5:15 vad är det för sovmorgon! 4:20 ringer klockan här hemma!

2007-06-11 @ 19:58:17
Postat av: New Season

Om jag behöver cykelsällskap på mtb-loppet i Torsby under dagarna två i början av september, har du lust att ställa upp?! :)

2007-06-13 @ 20:44:25
Postat av: ola

Hmm. september kommer att bli en tuff tävlingsmånad men vad e det för race? O vem är det som undrar?

2007-06-13 @ 21:21:51
URL: http://cykelola.blogg.se
Postat av: New Season

Det är en två-dagarstävling i de värmländska skogarna, uppdelad på lördag och söndag den 1-2/9, ca 4,5 mil/dag. Underlaget varierar mellan skogs- och traktorstigar, grusvägar och landsväg. För mer info, kolla gärna på www.mountainbiking.se.
Vem som undrar?! Tjaa.. en kvinnlig mountainbikecyklist från Karlstad, 26 år och ägare av en Scott Expert Racing, inhandlad i Örebro för tre år sedan :)

2007-06-13 @ 22:27:57
Postat av: ola

Åh, lite smickrad måste jag tacka nej pga bockstensturen som går just då annars hade jag ställt upp. En annan gång kanske?

2007-06-14 @ 17:50:59
URL: http://cykelola.blogg.se
Postat av: New Season

Synd... Fast, om du skall köra Finnmarksturen kanske vi ses där?!

2007-06-14 @ 18:12:00
Postat av: ola

Jag kör alltid finnmarksturen. Tror att det blir 13:e gången nu i år. Japp, ses där.

2007-06-14 @ 18:50:50
URL: http://cykelola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback