Min väg till toppen

186116-25Ja här är olyckan ett faktum och min strävan till toppen blev till fots. Bilderna är från sportklungan.se där ni kan se fler bilder. Till höger i bild så syns lite av det tekniska parti där ramen gick av. Har fortsatt semester idag och den har spenderats hos cykelhandlaren för att flytta över allt till den nya ramen som dök upp idag, snabba ryck (tack Stefan)  Trots min relativa ovana att meka så har det gått bra, enda krånglet var nya xtr-vevpartiet som har ännu fler delar i år och tack vare internet så kunde jag få isär det.

Sitter nu och väntar på alla tvättmaskiner som går o går nere i stugan och min taskiga tajming med tvättid och semesterdag krockar med vilodag i tour de france så tv:n får förbli avstängd. Ska försöka komma ut på racern senare men vill inte köra något hårdare för igår körde jag ju tempo på mtb-SM så benen är lite trötta. Jag har lite delade känslor för ett tempo som det igår. Det var som att köra i en såpad rodelbana pga all lera och det är ganska fränt då cykeln kanar lite hit o dit och man måste hålla en helt annan körstil framför allt genom kurvorna. Samtidigt så slinter man på rötter, får massa skit i ögonen, växlarna krånglar så det blir en del svordomar ute i skogen. Fränt & irriterande.
Hamnade ungefär i mitten av resultatlistan på 15e plats, samma plats som jag hade på xc-loppet 2003 i ånnaboda tror jag. Inte mycket har hänt på fyra år :-)
Har malt mina Kessiakofbönor och avnjutit espresso så klart, fixat med buss till nästa tävling i Åsarna. Kommer att bli segt att åka hem efter tävlingen på söndag eftermiddag.
Tufft kommer det även att bli imorgon då vi ska försöka hinna med att införskaffa en ny tvättmaskin till vår lägenhet samt hinna ner till GP-träningen 18:30. Botar mina magsår med espresso.
Dax för att slänga in mera tvätt. Jippie vad roligt jag har på semestern!
Haj
Ett tillägg: Har nyss läst att  min favvocyklist i touren testats positivt i dopingprov. Fy fan va korkat. (kanske ska sluta kalla folk korkade här iofs, de brukar ju ta fyr i helsike då...) Är nu riktigt less på proffscirkusen men imorgon eftermiddag så sitter jag väl o kollar målgången iallafall.
Haaj

Kommentarer
Postat av: Niclas

Surt är det, men det är säkert tyvärr fler en Vino, Moreni & Ras.....
Hoppas Cadel Evans kör hem det här nu.

2007-07-26 @ 11:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback