Imorn: Slaktarvarvet GP

Oj shit alltså vad man ska trycka in på dessa 24h/dygn. Har blivit sent nu hela veckan och idag blev träningen lite lidande vilket iofs sammanträffade med regnväder så...
 En kort sammanfattning av veckan hitintills: Måndag körde jag ett återhämtningspass men frågan var; av vad? Tävlingen i söndags eller att jag grävde ett 50 cm djupt, ca 25 cm brett och 39,5 meter (exakt) lång dike på jobbet imåndags? Somnade liggandes över en kudde under bäckenbenet, lite snuskigt kanske, för att dra ut musklerna lite i svanken.
Skönt att ha ett fysiskt jobb men jag dör nog pga utslitning vid en ålder av 38.
Igår, tisdag, stack jag och några till från Almby till bergen och körde tunga backintervaller. Satan vilken styrketräning det är att tvinga sig uppför en 10-12% brant backe på för tunga växlar. Vi har hittat ett schysst varv som tar ca 11-12 minuter, backen är 90 höjdmeter sen får man ett teknisk utförskörning innan man nästan är tillbaka på utgångspunkten.

Idag Onsdag så har jag jobbat i det absolut träääligaste området som finns. Tallrisvägen 30-32. Den okända gnällbältsmeridianen måste gå rakt igenom där.  Oavsett vad vi gör det så kommer lgh-invånarna och klagar till oss hur dåligt och fult det blir. Även ungarna på gården där är extra jobbiga. En liten pratglad rackare som hade svårt att säga bokstaven R (som många små) undrade hela tiden vad vi hette? Till slut gav jag med mig och sa att vi hetter Robert & Runar :-)
Träningsmässigt så skulle ju allt annat hinnas med idag innan det var tänkt en löparrunda som prioriterades bort med jag "slängde in" lite bålstyrka på vardagsrummets golv till tonerna av Dragonforce istället. Sambon gled omkring med Mp3spelare men klagande att hon hörde oljudet ändå.
Imorgon är det tänkt att ha premiär för vår GP-träning nere vid Farmek, Hjälmarvägen tillsammans med lite kvicka rackare från Örebrocyklisterna. Det är ett kort varv med bra och ny asfalt men ingen kommer att plockas av vid ev. varvning för då får vi snart stå och kolla på när Andreas Stillfors tampas med Matte Bergkvist. Nä det får väl bli nån typ av respitvarv så får man hänga på igen. Hoppas bara på att det inte regnar imorgon em för det här kan bli en kul grej.
Precis som de stora grabbarna kör i dalarna i den där lilla lilla staden....Söderbärke??

Och så lite gamla minnen....De gamla leksakerna Transformers finns nu som film och ja e grymt sugen på att se den. Har ni sett den gamla rullen Poltergeist?? Då kommer här en länk med mina favoriter Family Guy. http://www.youtube.com/watch?v=NxfIema9MXY

Kommentarer
Postat av: Patrik

Tjena,
jag kommer ikväll, kanske Maria också. Mår klart bättre nu, dock ska ni nog inte förvänta er någon vidare fart i benen..formen som försvann under sjukan.
Då är det bra med korta varv, kan ni plocka upp mig med jämna mellanrum.. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback