Första GP:t, Jag var först i kvarnen.

186116-22Starten går på premiären av Slaktvarvet GP som jag nu verkligen kan kalla detta lilla race. Jag startade tokoffensivt (längst t höger i bild) o ledde nog i tre varv och det är ju en taktik som jag aldrig lyckats med, oavsett på mtb eller lvg.  Och på det sättet slaktade jag mig själv.
Det var iallafall kul med ett stort startfält på 18 deltagare och att fem av dem var tjejer. Emilia Fahlin representerade T-mobile och dagens segrare skall få köra EM snart i juniorklassen. Starkt kört Andreas Stillfors. Ytterligare en deltagare skall snart få åka utomlands framöver till ungdoms-OS och köra i klassen 15-16 och det är Oscar Nilsson. Som jag tippade igår så var det ju just Andreas och Almbys Mattias Bergkvist som skulle få den hårdaste fighten idag och Matte orkade iallafall hålla silverplatsen ifrån jagande Örebrocyklister. Själv så var det ju så fruktansvärt mycket att sköta innan och runtomkring tävlingen ( :-) så... ja, jag fick bra träning idag kan vi säga.
30 varv körde de flesta med spurter vart femte varv och detta blir definitivt en återkommande träning på onsdagrna framöver när vädret är med oss, kl 18:30 för den som vill vara med. 
 
Kort arbetsdag imorn gör att en temposväng blir alldeles lagom innan det vardagliga som tvättider o shopping tar vid. Hoppas verkligen att polaren är 100% frisk imorgon för då lutar det att vi går på bio och ser Transformers. Får man ta med sina gamla robotar till biosalongen? Optimus Prime rules!

Kommentarer
Postat av: Patrik

Jag och Maria har bokat biljetter på tranformers imorgon 21.30. Klart man får ta med sina gamla robotar, dock var det någon som mumlade något om att jag får gå själv om jag gör det... :-)
Grym träning idag, slakt var det!
vi ses

Postat av: Niclas

Ja, slakt var ordet, men ett riktigt roligt & nyttigt träningspass. Ser fram mot nästa onsdag.

2007-07-06 @ 07:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback