öm överallt

Actionrun i lördags. Huvudet är kluvet för jag nådde mitt mål med en topp 10 placering men just den där slöa känslan och att jag var så jäkla stum större delen av loppet tycker jag inte var någe bra. Tar dock med mig att jag klarade Irish table på första försöket :-)
Bildresultat för irish table
 
Nåja. Vaknade igår och hade väl ömma muskler i både mage som bröst. Har en del blåmärken här o där med. Men det var ju sedan länge lovat att Nora skulle få testa joduträning där man tränar barn o vuxen tillsammans. Det blev studs o lek och lite lagom genomsköljning av kroppen.
Vi lyxade sen till det med Pizza hut :-)
Igår kväll när Sara kom hem från sin minisemester i Sälen så fick jag till en återhämtningsjogg på ca 8 km där jag var sjukt seg i början men när det sen lossande så tyckte jag att jag hade "bra" fart. Slängde en blick på klockan o såg 4:55 min/km. DÅ vet man att kroppen är seg!
Idag, måndag, så ömmar det fortfarande här o där men jag vill bryta förra veckans trend med "bara joggpass" så idag blev det en runda på 12 km med 6 st tusingar inblandat. Alla gick under 4-fart men jag fick vila riktigt ordentligt mellan dom för jag surnade till riktigt mycket i mitt högra lår. Igen. Så där som jag gjorde i våras. Tror det hänger ihop med utebliven uppvärmning ganska ofta.
Planen är: 
  • Tisdag: vila
  • Onsdag: intervaller i terräng
  • tors. tempo eller mängdpass

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback