cirkulationsproblem. igen o igen och igen..

Jag ska inte bli tjatig om mina kroppsliga problem men va faaan..Nu rullar det ena problemet efter det andra på. Inte alla förstår hur detta påverkar mig mentalt men några gör det. För en del handlar det om att träna/motionera några ggr/ veckan för att må bra. Jag önskar att jag kommer dit men i min träning så har det alltid handlat om att prestera för att känna mig nöjd. Känna en viss trötthet efter ett pass och förhoppningsvis pressa sig så pass att man blir belönad med endorfiner. Det kan oxå vara så att jag pga all prestationsträning genom åren har gjort att jag behöver belasta min kropp mer för att just få den där dosen av endorfiner. Vad vet jag.
 
Det jag verkligen vet är att cykelsporten togs ifrån mig pga en skada på en/flera artärer 2013. Den smällen var nog den tyngsta. Att sitta med en kirurg/läkare som säger att man skall sälja alla cyklar.
Att jag sedan hitta traillöpningen och blev frälst där är jag glad för.
I höstas kom väl nästa bakslag då den ca 2 år gamla operation "kleggade" igen med röda blodkroppar så det blev en ny, mindre operation igen.
Efter den så fungerade löpningen bra och jag kunde väl träna på rätt bra men så nu i januari hände nog nåt. På intervallpass eller åtminstone hårda pass så stumnade jag i höger lår. En väldigt tydlig stor fläck kan man säga. I vila har jag inga bekymmer.
Februari bestod ju av mkt sjukdom mm. så där blev det ju sjukt mkt muskelvila utifall det skulle ha berott på en muskelskada.
Nu är vi i början av april och det är minst lika tydligt nu som i januari.
 
Mörkertävling igår.
Snodd bild från Fredrik Berg
 
Trots min insikt om skada på cirkulationssystemet och att jag inte tränar som jag vill så kunde jag inte hålla mig ifrån detta härliga initiativ. Rusakulan vertikal Tour. Ett backrace där både löpare och mtb-åkare kör samtidigt på samma bana och skillnaderna är otroligt små.
För min egna del så gick jag ut lugnt för jag ville INTE ligga på rött innan själva backen kom. Lyckades väl hyffsat med det men när Monsterbacken 1 började så dröjde det inte länge innan mitt högra lår blev sjukt stumnt. Har aldrig tyckt att mjölksyra gjort särkilt ont men när syra-nivåerna är höga så blir verkligen musklerna obrukbara. Blev att lägga in några sträckor med gång där det var som brantast och för att få bort stumheten i benet borde jag väl ha gått resten av tävlingen men som sagt...Jag har tränat hela mitt liv med att pressa mig själv så någon slags löpstil blev det iaf till mållinjen.
 
Som sagt...Kroppen är inte 100 % och det stör mig. Fick prata av mig lite med en förstående Fredrik Berg igår iaf.
På måndag skall jag till USÖ och då skall jag undersökas med ultraljud och sen dröjer det väl nån vecka till innan jag får träffa läkare.
Jag vill träna som jag vill!
 

Kommentarer
Postat av: Samuel

Riktigt trist att läsa om dina problem, hoppas verkligen du får/kan börja träna ordentligt igen. Vet själv hur jag skulle må om jag inte kunde det...
//Samuel Brännlund

2017-04-07 @ 20:20:54
Postat av: Anonym

Håller tummarna och hoppas det löser sig!!

2017-04-08 @ 07:05:14
Postat av: ola

Tack båda två.

2017-04-08 @ 11:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback