post-race

Igår var det grisrundan. Känslan inför start var ganska bra i kroppen men varför skulle jag köra de första 800m under 4-fart? Det var ett perfekt sätt att ansamla onödigt mkt mjölksyra innan vi ens hade kommit in i den jobbiga terrängen. 
Grisrundan 2016 innehöll 3 djupa, vattninga diken, 3 blöta kärr, vadande i en sjö och sen lite obanad terräng, nån skvätt grusväg och sen förstås lite fina stigar.
Jag var tokstum efter ca 2 km och efter varje lerigt dike så kändes det att höftböjaren hade fått slita för att lyfta benen uppåt/framåt i dikena.
Efter 4km kändes det bättre men motståndaren jag hade 20-30 sekunder framför mig (Dan Grabö) var för stark. Jag lyckades aldrig täta den luckan.
Jag kom 5a och förbättrade fjolårets tid med ca 30 sekunder och då tror jag de hade lagt in en stig extra på årets bana.
Rätt nöjd men förstås finns saker jag vill förbättra :-)
Mindre nöjd blev jag över att se att Sara redan satt i mål och hade stukat sin fot kraftigt. Blev ett besök på akuten för henne och kolla så det inte fanns nån fraktur.
 
Nu blir dte ett blogguppehåll en vecka eller så. Ska ju resa utomlands imorgon . ÄNTLIGEN!! Som jag har längtat
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback