studentjogg

oj vad gårdagens rubrik verkar ha lockat extra läsare. 
 
Igår eftermiddag, efter att vi hade grattat ett kusinbarn till studenten, så tänkte jag transportlöpa hem från centrala örebro. Visste att det skulle bli ca 14 km. Tänkte att det var ett bra sätt att öka upp veckovolymen. Innan jag rullade iväg (fast jag sprang) så tänkte jag att 4:45 / km kanske skulle vara lagom fart hemåt. Efter 1 km blippade klockans autovarv till och den visade 4:11 första km. OJ vad fort tänkte jag, bäst att sänka. Det känns ju alltid så lätt i början liksom.
Kryssade mig ut ur stan och nästa km landade på 4:19 vilket INTE kändes jobbigt trots bra intervaller dagen innan. Kilometer efter kilometer rullade på och jag lyckades hålla ca 4:22/km men vid km 7 tänkte jag att det skulle slita onödigt mycket för målet var ju egentligen bara transportlöpning. Så km nr 8 sänkte jag ORDENTLIGT. tyckte det var krypfart men den km landade ändå på 4:48 sen rullade benen på igen.
knappa 14 km hem och snittet landade på 4:23/km. Sjukt nöjd men det transporten som var laddad med tårta, öl och lite paj på en studentmottagning :-)
Här syns ännu en gång den krånglande, konstiga ppulsen i början av ett pass.
Tänkte utöver detta bjuda på ännu en bild från löparlägret i Spanien
 
En glassbutik :-)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback