urblåsning på skidor

Igår blev det ännu ett tufft pass på skidorna. Ja rent utav ett av de hårdaste på länge. Värmde upp med ett lugnt varv på konstsnöspåret. Detta följdes upp med 4 varv i ett svept med fullt ställ så att säga.
 
Jag kände direkt efter "målgång" hur illa jag mådde. Jag vet ju varför men numera är det sällan jag utsätter mig för så här pass mycket mjölksyra (eller egentligen vätejoner) så ett illamående uppkommer.
Mådde kass i 20 minuter ungefär och jag känner mig ansträngd även idag i kroppen.
När jag idag analyserar lite så är jag nöjd över hus snabbt pulsen sjunker från ca 91% med ca 20 slag i en utförskörning varje varv.
Fick ihop ganska otroliga 28 minuter över 90% igår.
Skidorna då? 
Jo jag har problem med att valla dom helt rätt. Måste hitta vart och med vad jag skall valla. Har haft det för enkelt med tejp senaste åren :-)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback