skidor skidor skidor

Ja mina ben får vila från löpningen. Måste våga tro på att den här skidåkningen inte gör mig till en ännu sämre löpare. Nä jag måste våga tro att detta kompliment istället ger mitt högra skenben tid att vila så jag sen kan börja springa bra igen.
Har dessutom kommit in i en rätt bra period med längdskidåkningen nu. Det är inga sjuka mängder direkt då det oftast blir pass som börjar strax efter kl 20 på kvällen och håller på ca 1 h. Så även ikväll när termometern visade -19 grader. Tog på mig ett extra vindskyddande skalplagg på överkroppen och begav mig mot Ånnaboda. Kände att jag redan var kall om fingrarna INNAN passet började. Inge bra! En liten tröst var väl att den "endast" var -15 grader i Ånnaboda.
Gjorde några "väderkvarnar" i hög hastighet med armarna och sen stakade jag iväg. Försökte gasa direkt från start för att snabbt få upp värmen men i slutet av det första varvet så gjorde det så jäkla ont i händerna. Jag brukar ju bli kalla typ 1,5-2 varv innan kroppen inser att den lika gärna kan pumpa ut varmt blod till fingrarna oxå, Jag stannade och pratade skidor med den enda kille som (förutom jag( som var där. Jag var vid denna punkt redo att kasta in handduken efter 1700 m åkning.
Han gav sig medans jag tänkte " jag provar ett varv till" och det var tur jag gjorde det för händerna blev varmare så jag fortsatte helt själv i hela konstsnöspåret. Kändes lyxigt att ha de där dubbla spåren för sig själv.
 
Tänkte bjucka på en bild från Säfsen..
Pizza för ca 240 kr syns på bilden..
Säfsen imponerade på oss. Jättefin stuga, br receptionsbyggnad som innehöll restaurang, pub, spa mm. Lutar väl åt att vi hamnar där igen. Puben alltså
Förstörde belagen på mina skidor, åkte slalom med Nora, Åkte pulka med Nora mm,
 
Nähe ladda lite värme för att jobba utomhus imorgon igen då. Blir väl 22-23 grader imorgon..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback