dubbelpass

Ja har ju vilat ifrån löpningen på sistone. Har kört desto mer skidor men igår kväll infann sig ett sug att springa med Örebro AIK på lördag morgonen. Det sket sig pga familje-uppdrag men jag han iaf ut på en kort morgonrunda. - 14 visade termometern och då det ligger för mkt snö för att traillöpning skall funka så blev det en hyffsat kort sväng. Ja faktiskt min temporunda. Tyckte att jag fick slita hela jäkla rundan och var inte särskilt glad när jag kom hem. Muttrade och slängde ut nåt negativt på Instagram.
Nu ikväll när jag tankar upp träningsklockan mot  nätet så ser jag varför det kändes tungt och varför jag flåsade så. Det gick tydligen snabbare än vad jag trodde.
 
Har handlat mat, städat, eldat, bakat, fikat och sen gett kärlek till gårdagens köp. Mina nya skidor heter Fischer RCR classic. Idag så smälte jag in 3 lager parafin och lade på lite burkvalla. Är fortfarande osäker på om jag kommer köra med burkvalla eller om jag fortsätter med tejp. Gillar ju det här med grab-n-go liksom. Nu har det ju dessutom kommit en tejp med mindre friktion.
 
Nu ikväll så åkte jag upp till Ånnaboda för att återigen vara helt själv i konstsnöspåret. Det har nu dessutom blivit förlängt från ca 1700 m till 2500 m / varv.
Märkte väl ingen större skillnad så här första passet på glidet mellan skidorna (mina gamla och nya alltså) men spannet/uppbyggnaden är helt klart olika. Vid motlut som det känns okej att köra stakning med frånskjut så släpper det då och då precis som om jag inte lyckas trycka ner fästzonen. Man blir då lite osäker på om jag verkligen HAR tillräckligt med fäste. Men så kommer en sån där knäppa/brantare backe så man antingen måste saxa eller våga gå på med skidorna i spåret. DÅ greppar skidorna.
 
Summa: Rätt nöjd efter det första passet på skidorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback