snöig trail

Idag var en sån där dag jag helt enkelt var tvungen att komma ut. Får krupp av att vara inne en heldag trots att det kanske finns saker att göra.
Kl 2 så blev det äntligen en tripp till Ånnaboda och i ett snöande lansdskap kanske skidåkning hade varit det naturliga men jag var SÅ inriktad på trail idag. Körde en variant av tävlingen kilsbergen trailrun 14 km. Ville inte riskera att springa sönder skidspår runt Ånnabodasjön så därför tog jag en omväg runt campingen, mot övningsfältet sen vänster på Bäverslingan så jag anslöt på Bergslagsleden bakom Ånnabodasjön.
 
 
Jaa.behöver jag ens skriva nåt? Säger ju det mesta i filmerna :-)
 
Vakra Falkasjön i vinterskrud
 
 
Lite senare kom den riktigt stökiga men fina sträckan längs Björktjärn
 
Det låg gammal snö men oxå ett nytt lager från det pågående snöfallet men det var oväntat fluffig snö som aldrig blev särskilt svårsprungen.
Trodde inte det skulle finnas en enda käft ute i skogen på denna slinga men mötte 7 pers och 2 hundar.
 
 
Nu blev det ju inte exakt samma sträcka som tävlingen Kilsbergen trailrun går på men ganska likt. Jag hade ca 1h30 min idag vilket hade gett mig en placering runt 100 på fjolårets tävling av de ca 155 som kom i mål. Inte illa :-)
Mest glad är jag dock att kroppen och mitt tidigare krånglande skenben inte gjorde sig det minsta påmind.
Därför vacklar jag lite om det ska bli ännu mer trail imorgon eller om det blir skidåkning. Hmmm
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback