mixläger mtb och digerberget

I helgen har jag återigen grenslat min mtb. Ringrostig och kantig men det kanske inte så många såg :-)
Det var det hitintills största lägret i Pershyttan med ca 53 deltagare. Antalet 26" cyklar var ganska lätträknade och min var en av dom.
Har inte tankat över vare sig film eller bilder men det kommer.
 
Efter en heldag i sadeln så kände jag att jag behöver löpträna lite backe inför kommande löparresa så jag hittade en bra sväng vid Digerbet i Pershyttan. Upp downhill-banan och sen nerliftgatan. Vände direkt uppför liftgatan igen för att köra downhillbanan utför ner till min startpunkt. Upprepade denna sväng 3 ggr innan jag åkte hemåt. Kände mig aldrig pigg i benen men det blev vare sig bättre eller sämre av löpningen.
För att få till nån bra träning igår (söndag) så åkte jag upp nån timme tidigare mot lägret och upprepade lördagens backpass men jag lade till ett "varv"
 
Hade väl tänkt att vila idag då det idag känns rätt så trött i hela benen men blir tvungen (åh neeej...) att hoppa in som ledare för team nordic trail ikväll. Vill du testa springa med oss så kom till Djupadalsparkeringa på måndagar kl 18. Det är mitt emot kunskapsskolan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback