fartpass

Klockan är 05:27 och här sitter jag o bloggar.
Hör att Isabella är pågång att vakna.
Kände mig pigg så jag gick upp och analyserar lite träning. 
Gårdagens pass
Tänkte bränna av ett kort hårt och (för mig) fartpass igår kväll. Tog på mig de allra skönaste salomonskor jag har. Nämligen xseries, deras lvg-sko.
Rundan jag körde är till 2/3 hård o bra grusväg men den sista biten är asfalt.
Värmde upp 1 km sen tänkte gasa en bit. Sist orkade jag ca 3 km med en fart under 4min/km men igår kändes kroppen mkt bättre. Kollade bara på klockan vid varje km-markering och känslan av att jag höll igen något bekräftades vid varje pip. Vid 3 km var jag varm och flåsade men långt ifrån superstumma ben som förra gången. Passerade 4 km och här märkte jag att jag inte kunde hålla samma fart men jag tänkte att nu kör jag 5 km innan jag vilar. 
Kom några uppförsbackar men vid 5 km så hade jag haft ett snitt på 4:07/km vilket jag är nöjd med. Framförallt är jag nöjd med känslan i kroppen. Totalt blev det 7,6 km igår.
Ikväll blir det lite av ett volympass med jobbarkompismats. Funderar på att visa honom mossen :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback