starta men DNF

Blir en kortis nu men idag lyssnade jag på kroppen och klev av Berglsgaen Ultra efter 24 km. Första milen hade jag onormalt hög puls trots att tempot/intensiteten inte var särskilt hög. 
Efter ca 16-18 km började jag känna i lederna. Allt från fotleder, knän, armbåge och fingrar. Kollade ner på fingrarna vid ca 20 km och såg att ALLA fingrar var svullna. Tog då beslutet att bryta loppet.
 
Med tanke på hur den senaste veckan har kännts så kanske flera av er läsare tycker att jag borde inte ens ha startat men efter ett samtal med en polare så sa han" du kommer att vara mer sur på dig själv om du inte ens startar" vilket han hade helt rätt i.
Nu verkar det dock som jag verkligen har nåt skit i kroppen och det var inte värt att plåga sig i mål för en skittid.
 
Sitter nu hemma, en brasa är tänd, äter kinamat och kollar på Hitta Nemo med Nora. Är inge synd om mig.
 
Kommer fler lopp men Bergslagen Ultra gillar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback