simmspring

Resultatlistan är uppe från The run. Blev 10a i år. Om jag sprungit 1 min snabbare hade jag kommit 6a. Hade med min tid kommit 2a i damklassen efter Josefin Gerdevåg. Inte fy skam.
Tills nästa år vill jag verkligen kapa 2-3 min på denna bana. Nu vore det sjukt mycket att kapa 2-3 min på en vanlig slät mil men på denna bana finns det tid att tjäna alltså. Får bli min morot över vintern :-)
 
En annan utmaning har kläckts i mitt huvud den senaste tiden. Swinrun. Satt och googlade lite på jobbet idag och hittade en "lagom" tävling i sommar. Vet ju inte riktigt vad lagom är när det gäller swimrun men jag slängde iväg ett sms till min ena syrra och hon nappade som partner på loppet. Ska låta det sjunka in några dagar innan vi anmäler oss.
Åh så en löparsak till. Imorgon har jag en träningsdejt men en man i byn. Han har varit grym på löpning men enligt hans eget utsago så "håller han på att börja träna igen". Det betyder säkert att han i dagsform gör milen på 37-38 min. Han och jag skall köra backe ihop imorgon. Eller ihop och ihop...Vi kommer väl att säga hej när vi ses och sen Hej då, detta var kul, detta får vi göra om när vi skiljs åt. Däremellan så kommer vi säkert inte att springa särskilt mycket ihop.
 
Dagens träning
Pulsklockan och datorn är inte kompisar än så inga pulsfiler men.... Rullskidor idag. En kort uppvärmning runt kvarteret sen 4x4. Hade testat ett nytt mellanmål lite för nära träningen så jag var lite tung i magen tyvärr men till slut i 3e och 4e intervallen så kom pulsen upp iaf.
Fattar inte att det krävs 4x4 intv för att jag skall må bra? Sjukt.
 
Sen reflekterade jag över en sak efter The run. Jag har ganska kort tid tränat korta och högintensiva pass och sen slagit två nya pers. Slump eller precis som jag trodde? Jag vill nog fortsätta träna så här oavsett. Mycket högintensivt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback