regnrullskidor

Igår stod jag i blåst och regn på jobbet. Hade inte kollat väderprognosen så jag blev lite överraskad och därför borde långkalsongerna ha varit på. Fy tusan vad frusen jag har blivit de senaste åren. Långkalsonger i maj liksom.
Kändes därför jäkligt rätt att tända bastun igår. Sån skön lyx-grej men vi älskar att basta. När Sara lämnat bastun så nåddes nya rekordvärmen därinne med nästan 80 grader. Känner att min trivsel-nivå inte riktigt är där. 65-70 grader är lagom.
Idag startade jag med långkalsonger men de åkte av vid frukost. Var ju nästan vindstilla jämfört med igår. Regnet hängde i luften på eftermiddagen men eftersom det var vilodag igår så ville jag ut på rullskidorna. Körde 4x4 min (ungefär) i svagt motlut. Har ju en perfekt sträcka alldeles runt knuten. Som uppvärmning blir det en stor sväng runt kvarteret innan första stakintervallen startar.
Hemma så kände både jag och Sara för ett stort varmt bad bad i jacuzzin. Vi reflekterar då o då över vilka två sköna lyx-möjligheter vi har sånna här dagar. Bastu & Jacuzzi.
 
Då benet smärtar lite då och då så blir det väl fortsatt rullskidor och sandsäck ett tag till. Borde nog skippa löpningen ända fram till grabbhalvan 19e maj.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback