vilodag är inte min grej

Tog bilen till Klockhammarbacken igår. Stavarna var med men inte skidorna. Nä med icebugskorna och mina gamla stavar utan trugor blev det högintensiva backintervaller. Hade med lite fikapengar i bakfickan på byxorna för att kanske sitta ner en stund i Kilsbergstugan. Dock var det bara plogat ca 30% av vägen dit upp och den resterande biten så var det tjock, halvhård snö med fotspår i. Jag testade men skaderisken ihop med att stavarna sjönk ner så avbröt jag det försöket att nå Tomasboda. Istället fortsatte jag med intervallerna i den första biten på vägen som ändå är den brantaste. Blev väl 5-7 intervaller och sjukt nog så kändes det bättre o bättre trots mjölksyra och högre o högre flås.
 
Idag har jag känt mig pigg och haft en bra arbetsdag. Glad och stark samt nöjd att jag stod emot sötsuget vid lunch. Skojjade med kollegan att jag borde vila idag men att det liksom kliade i kroppen ändå. Det hade varit korkat att springa idag då jag ändå kanske stegrar liiite för fort med löpningen. Man blir lite hemmablind då och då och glömmer bort att det hänger en sandsäck i garaget.
Dagens träning
Körde 8 eller 9 ronder à 3 min idag. I "vilan" blev det olika benövningar med och utan kettelbell. Kände mig extra taggad de första 6 ronderna då den gamla skivan Gryningstid med Dia psalma spelades högt i garaget.
 
Lyckas variera mina ronder ganska bra. Brukar ha olika fokus i varje rond och eftersom en säck inte gör något oväntat och aldrig slår tillbaka är det extra svårt att få till rörelser med överkroppen tycker jag. Rullningar och förflyttningar sker liksom inte naturligt. Ta en titt på videon nedanför. Det ser så enkelt ut men de rörelser som han avslutar med är faktiskt inte så jäkla enkla att få in mellan olika kombinationer
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback