för hård distans

Fick frågan om ett trailpass med en f.d.cykelbekant i fredags. Frågan löd: "Springa imorgon? Det skall bli sol" Klart man hänger med en solig lördag i bergen.
Gårdagens träning
Vi (Markus och jag) möttes upp vid coop i Garphyttan. Jag kände att dagens lunch med efterföljande fruktsallad med grädde fortfarande låg lite oroväckande tungt i magen. Trots att vi båda uttryckligen ville starta lugnt på passet gick det hela tiden lite för fort för att klassas som distanspass. Här en filmsnutt från klättringen upp längs Göljebäcken
 
Måste rkänna att jag njuter mer av att köra denna sträcka utför då man måste skärpa sin uppmärksamhet i alla tekniska partier.
En bit efter denna sträcka så blev det grusväg upp emot Gårdsjölägret men vi vek av innan det på bergslagsleden.
Det var ganska många partier som bestod av packad snö eller is. Så för er mtb-åkare..Ha is i buken och lugna er några veckor till innan ni ger er upp i bergen.
Innan vi nådde Gårdsjölägret så vek vi in på Bergslagsleden me jag kom inte på vart vi var nånstans,...
 
Nu blev hela passet längre än vad jag trodde. dryga 17 km blev det och med ett pulssnitt på ca 84% av max. Kan ju avslöja att så fort det gick uppför så pratade vi inte särskilt mycket :-)
Därav vilodag idag men imorgon tänkte jag bränna av nåt högintensivt med pannlampa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback