Begravning på hemmaplan

Min semester har precis börjat. Solen skiner och jag har nyss avverkat ett bra träningspass i kilsbergen.
Ändå har jag svårt att känna nån glädje överhuvudtaget just nu för vårt käraste husdjur blev nyligen påkört och är nu begravet i trädgården. 
I vintras målade jag denna på väggen. Det är rollfiguren Neo från filmen matrix. Vi döpte vår katt som Sara och jag skaffade för ca 6 år sen efter honom. Ni är många där ute som har förvånats över hans storlek och det är den bästa katt jag träffat och haft. Gillade han skarpt. Jag grät när min favoritsköldpadda dog för många år sedan men den här sorgen är större/värre. Vi vill inte försköna denna historia för Nora utan hon var med när vi hamtade honom hos grannen (som tagit hand om vår påkörda katt och lagt en handduk över han med blommor på). Nora är faktsikt den som stöttar Sara och mig just nu, Underbara unge.
Vi har nyss haft begravningsfika där vi målade för att minnas vår katt.
 
Skönt att veta att han slapp lidande då det verkar ha varit en direkt träff på huvudet.
 
Jaha träning då? Va fan spelar det för roll just nu känner jag men det är väl det som bloggen brukar ta upp.
 
Igår
simmade hos farsan medans han och Nora satt i roddbåt brevid. Pulsklockan följde med i roddbåten
I sjön avern blev det ca 650 m i öppet vatten med lite vågor. Känner mig lugn inför nästa helgs swimrun då jag knappt blir trött efter en sån sväng.
 
Idag.
Cyklade till coop garphyttan och körde sen en runda själv där jag tänkte pressa mig själv i ett antal klättringar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback